پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

پیش بینی می شود با توجه به تداوم محدویت های کرونایی در هفته پیش رو همچنان دامنه نوسانی قیمت ها کم باشد.اما نگاهی به بازار خودرو در اولین ماه از سال ۱۴۰۰ نشان می دهد به رغم ثبات نسبی که در تمامی بازارهای عمومی کشور از جمله بازار خودرو ایجاد شده است این بازار همچنان پتانسیل نوسانی شدن را دارد.

می توان گفت بازار خودرو مثل آتش زیر خاکستر است و هر اظهارنظر و رخدادی در فضای کلان اقتصاد بخصوص بازار ارز می تواند سبب زبانه کشیدن قیمت ها و داغ شدن مجدد بازار شود.نشانه ای از این وضعیت را می توان بعد از اظهارات رضا شیوا رییس شورای رقابت در آغاز به کار رسمی بازار در هفته سوم فروردین در ارتباط با افزایش قیمت خودرو از مبدا جست و جو کرد.

بازار خودرو که بعد از تعطیلات دو هفته ای نوروز از هفته سوم فروردین کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد با توجه به نبود متقاضی در بازار و افزایش عرضه از سوی فروشندگان و همچنین ثبات نسبی اقتصادی و نوسان کم نرخ ارز، کم رمق استارت خورد.

فعالان بازار پیش بینی می کردند قیمت ها در همان مدار اسفند سال گذشته به حرکت خود ادامه دهند و دیگر از موج های بلند قیمتی که در فروردین ماه ۹۹ بازار را درنوردید خبری نخواهد بود.

 پیش بینی قیمت خودرو در هفته بعد

بازار خودرو علاوه بر متغیرهای داخلی همانند هر بازار دیگری از متغیرهای بیرونی نیز موثر است.

به نظر می رسد روند بازار های موازی به خصوص دلار اولین متغیر اثر گذار بیرونی بر بازار باشد.اگر انتظارات در بازار ارز تغییر نکند طبیعتا قیمت دلار نباید در هفته پیش رو نیز نوسان داشته باشد. اما تغییر انتظارات در این بازار و نوسانی شدن آن می تواند بازار خودرو حداقل از فاز نزول خارج کند.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «کاهش تب در قیمت خودرو/ پیش بینی بازار خودرو در هفته آینده» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.