تشکر آیت الله موحدی کرمانی از سیدحسن خمینی

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی با تقدیر از تمکین حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به نظر مقام معظم رهبری در خصوص عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: مسأله تمکین ایشان خیلی جای تشکر دارد و از ایشان هم انتظاری غیر از این نمی رود. خداوند پدر بزرگوارشان را رحمت کند که ایشان نسبت به مقام معظم رهبری صریحا حالت تواضع، اطاعت و فرمانبری داشتند. عباراتی که مرحوم حاج احمد آقا می گفتند را من یادم هست. در این زمینه جملات و عبارات متعددی داشتند و ایشان هم پسر همان حاج احمد آقا هستند.

وی ادامه داد: من امیدوارم مردم کلمات امام را فراموش نکنند و به یاد داشته باشند هرچه داریم از امام داریم؛ اگر عزت داریم از امام است، اگر این کشور استقلال پیدا کرد از امام است، تمام خدمات ارزنده ما مرهون خدمات و گام های مؤثری است که امام برداشتند. مقام معظم رهبری هم بعد از امام رهبری جامعه را دارند و اگر واقعا دلسوز کشور هستید باید از ایشان اطاعت کرد. ان شاء الله خداوند حاج حسن آقا را محفوظ بدارد. مجددا از این اطاعت و فرمانبری ایشان تشکر می کنم.

آیت الله موحدی کرمانی در واکنش به خط خبری برخی رسانه های مدعی اصولگرایی علیه حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، گفت: من فردی را نمی شناسم که اصولگرا و پایبند به اصول انقلاب باشد و این مشی را نسبت به برادر عزیزمان حاج حسن آقا داشته باشد. من مطلع هم نشده ام اما دعا می کنم اولا خداوند دل ها را هدایت کند و به راه بیاورد و به اینها بینش دینی و بینش سیاسی بدهد. کشور ما کشوری نیست که بتواند این دروغ ها را تحمل کند. از نظر من هرکس این نسبت ها را به ایشان داده توطئه تخطئه است.

وی حذف لفظ «خمینی» از نام یادگار امام را اشتباه بزرگ این گروه دانست و تأکید کرد: اختلاف سلیقه همان طور که فرمودید یک امر طبیعی است اما معنای اختلاف سلیقه این است که مثلا در این نظام ولایی و انقلابی ایران ۱۰۰ نفر هستند و هر ۱۰۰ نفر انقلاب و ولایت را قبول دارند و برنامه های مربوط به ولایت را قبول دارند اما هرکدام برای رسیدن به این برنامه می گویند از این راه برویم خوب است. هرکس راهی را انتخاب کرده ولی همه به یک هدف منتهی می شود. این اختلاف سلیقه نیست و اختلاف در مبنا است، که کسی بخواهد اصل ولایت، انقلاب، امام و بیت امام را زیر سؤال ببرد؛ اینها خیانت است. بدون تردید خیانت است و اینها مطرود جامعه هستند و جامعه باید متوجه باشند گول این نوع افراد را نخورند.

 تشکر آیت الله موحدی کرمانی از سیدحسن خمینی/تخریب کنندگان حاج حسن آقا بینش دینی و بینش سیاسی ندارند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه مدیریت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بر مؤسسه تنظیم و نشر آثار و حرم امام خمینی(س)، اظهار داشت: بنده اطلاع ریز و دقیق ندارم که در طول این سنوات ایشان چه گفته اند و چه کرده اند. اما چیزی که من اطلاع دارم این است که حاج حسن آقا فردی صادق، سالم، پاک، متدیّن، تابع ولی فقیه و نوه امام است و بالأخره ژن امام در وجودش هست. یک آدم صالح اینچنینی هستند و انتظاری هم از ایشان غیر از این نیست. آنچه من از ایشان می دانم این هست که انسانی باتقوا، متدیّن و پیرو خط امام و رهبری است.

وی با تأکید بر اینکه هجمه رسانه ای به حاج حسن آقا 100 درصد محکوم است، گفت: وقتی روز قیامت به آنها گفته شود که به چه دلیل این حرف را زده اید و این جمله را گفته اید، باید جواب بدهند و جواب هم ندارند و سر به زیر خواهند بود. ما دعا می کنیم که خدا هدایتشان کند و به راهشان بیاورد. اگر خدای ناکرده در مبانی دینی، انقلاب و اسلام اختلاف باشد گناه نابخشودنی است و اینها از جواب این جنایت بر نخواهند آمد.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان خطاب به کارکنان مؤسسه تنظیم و نشر و اطرافیان بیت امام خمینی(س) گفت: این عزیزان بدانند که رکن، انقلاب، دین و اسلام در کشور ما شخص امام بوده اند و شما اعزه اطرافیان امام هستید؛ اطرافیان فرزندان امامی که رسما اعلام می کنند ما تابع و مطیع رهبر هستیم. این مشی خیلی در نزد خدا قیمت دارد. بگذارید افراد فضول هرچه می خواهند بگویند. اینها همان مشی خودشان که حمایت از امام و دفتر امام است را ادامه بدهند چون این کار از بهترین خدماتی است که در جامعه برای مردم عرضه می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.