وعده معاون وزیر راه برای شکستن حباب مسکن

به گفته معاون وزیر راه و شهرساری قیمت کنونی مسکن چندین برابر افزایش قیمت مصالح ساختمانی رشد داشته که ناشی از رقابت با بازارهای موازی وتاثیرگذار است.

محمودزاده گفت: سال گذشته در قیمت مصالح ساختمانی رشد داشتیم اما رشد قیمت مسکن متناسب با رشد مصالح و زمین نبوده است و در رقابت با بازارهای رقیب دچار حباب قیمتی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این ایراد به وضعیت کنونی اقتصاد وارد است که مسکن تبدیل به کالای سرمایه ای شده و روند قیمت گذاری را دچار بحران کرده است.

وی پیش بینی کرد که همزمان با بهبود شرایط سیاست خارجی،  کاهش قیمت در بازارهای رقیب از جمله طلا بورس و ارز رخ داده و شاهد کاهش قیمت ها در بازار مسکن باشیم.

محمودزاده گفت: روند نزولی که دربارار ارز و طلا آغاز شده است تاثیر مثبتی در شکست حباب مسکن دارد و در بازار مسکن تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در اسفند سال گذشته ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود که نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ۹۹) که این شاخص متری ۲۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۰۰ تومان بود، افزایش ۶.۶ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن (اسفند ۹۸) که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۵ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود، افزایش ۹۳.۷ درصدی داشته است.

گران‌ترین منطقه تهران در اسفند ۹۹، منطقه ۱ با متوسط متری ۶۸ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است. پس از آن، منطقه ۳ با متوسط متری ۶۲ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان و منطقه ۲ با متوسط متری ۴۸ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان قرار دارد.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.