جمهوری چک سفیر روسیه را احضار کرد

تاس گزارش داد، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، جمهوری چک سفیر این کشور را احضار کرده است.

 زاخاروا در نشستی خبری گفت، وزارت امور خارجه جمهوری چک در حالی سفیر روسیه را فراخوانده است که احضار سفیر پراگ در مسکو برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «دیپلمات‌های چک تصمیم به اجرای نمایش گرفته‌اند. ظاهراً آن‌ها بیانیه دیروز ما را شنیده‌اند که گفت‌وگو با سفیر چک را ادامه خواهیم داد و تصمیم گرفته‌اند پیش از این دیدار با سفیر ما صحبت کنند. مهم‌ترین کاری که چک باید انجام دهد این است که حین نمایش با بینی به زمین نخورد».

این اقدام در حالی صورت گرفته است که روز پنجشنبه مسکو درباره هرگونه تنش‌زایی بیشتر توسط جمهوری چک و دامن زدن به ادعای جاسوسی روسیه از این کشور، هشدار داده بود.

جمهوری چک مدعی است که دریافته، عوامل روس در انفجار یکی از انبارهای نظامی این کشور در سال ۲۰۱۴ دست داشته است.

این کشور روز شنبه به ۱۸ دیپلمات روس دستور داد تا طی ۱۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات‌ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام، دستور اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را صادر و اعلام کرد که این دیپلمات‌ها  باید روسیه را ترک کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.