هراس صداو سیما از تیم مذاکره کننده و احیای برجام

اینکه چرا در زمان مذاکره که اتفاقا خبرهای خوبی هم از آن به گوش می‌رسد، تلویزیون دست به پخش مستندهایی این چنین می‌زند، تنها یک دلیل خاص دارد. آنهم اینکه تلویزیون به صورت رسمی تبدیل به رسانه رسمی جریانی شده است که به هیچ وجه مذاکره و گفت‌وگو را دوست ندارد.

به زبان ساده می‌ توان گفت که ظریف و تیم مذاکره کننده در مدار تلویزیون نیستند و باید تیرهایی که از داخل ایران به سمت آنها در زمان مذاکره پرتاب می‌شود، تحمل کنند.

تلویزیون به ویژه دو شبکه سه و افق، به شدت حرف‌هایی را می‌زنند که جریانی خاص در مجلس و خارج از آن می‌زنند و از تکرار مجدد برجام وحشت دارند.

دلیل این وحشت چیست؟ تکرار برجام چه ضرری برای آنها دارد؟ مگر نه  اینکه هم زبان شدن ایران و آمریکا در مورد برجام، سروسامانی به اقتصاد ایران می‌دهد؟ مگر نه اینکه با احیای برجام،قیمت دلار با کاهشی عجیب و غریب روبرو خواهد شد؟

وحشت اما به خاطر از دست رفتن رویای جریانی است که در آرزوی رسیدن به ریاست جمهوری در سر دارد و فکر می‌کند به ریاست قوه مجریه نزدیک تر از هر زمانی است.

این جریان‌ها بهتر از هرکسی می‌دانند که سرپاشدن برجام چه کمک به اقتصاد فشل این روزهای ایران می‌کند اما دوست دارند، صبر کنند تا نام یکی از خودشان از صندوق بیرون بیاید و بعد سرفرصت پای مذاکره با آمریکا بنشینند، توافق کنند و برجام را تبدیل به سندی افتخار آمیز برای خود کنند.

وحشت صداوسیما از ظریف و تیم مذاکره کننده /چه کسانی از احیای برجام می ترسند؟

در زمان مذاکرات هسته‌ای در زمان سعید جلیلی و حتی علی لاریجانی در دولت احمدی نژاد هیچگاه شاهد پخش مستندهایی از این جنس نبودیم. هرچه بود، حمایت بود و حمایت.

مطمئن باشید اگر الان کسی مثل جلیلی یا قالیباف رییس جمهور بود و به صورت مستقیم وارد مذاکره با آمریکا می‌شد، همان‌هایی که مستند علیه ظریف ساختند، مدح‌نامه‌ای له مذاکره کنندگان ایران می‌ساختند که گوش فلک را کر می‌کرد.

سیاست، دنیای اتفاق‌های عجیب و غریب است و امکان دارد احیای برجام، باعث شود تا دوباره کسانی که موافق باز شدن درهای ایران به روی کشورهای جهان هستند با رای مردم، ریاست جمهوری را در اختیار بگیرند.

دیدن رفتار برخی جریان‌های سیاسی و البته تلویزیون نشان می‌دهد که شاید راست می‌گفتند که عده‌ای در ایران از برنده شدن بایدن ناراحت هستند و دل‌شان برای ترامپ تنگ شده است.

بهتر است تیم مذاکره کننده بدون توجه به خنجرهای تلویزیون، کار خود را انجام دهد و به نفع مردم به توافقی برسد که مشکلات کشور را حل و اقتصاد را سامان دهد.

در روزهای مانده از دولت روحانی هم می‌شود کارهای بزرگ کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.