رونمایی جمهوریخواهان از بزرگترین بسته تحریمی ایران

به گزارش وبگاه «واشنگتن فری‌بیکن» جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا از آنچه که بزرگ‌ترین بسته تحریم‌های ایران در تاریخ توصیف شده، رونمایی کردند.

این وبگاه در گزارش خود نوشته است که این «اقدام نمادین» مانعی برای دیپلماسی دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  با ایران  در زمینه لغو احتمالی تحریم‌های این کشور خواهد بود.

قانون فشار حداکثری دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  علیه ایران دولت بایدن را مجبور می کند هرگونه توافق هسته ای اصلاح شده با ایران را برای بررسی قبل از تصویب به کنگره ارائه دهد. این لایحه با هدایت کمیته مطالعات جمهوریخواهان  طی یک نشست مطبوعاتی در کنگره با حضور «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا رونمایی شد.

پامپئو و «جیم بنکس» قانونگذار جمهوریخواه عضو کمیته خدمات  نیروهای مسلح مجلس آمریکا  گفتند که این قانون ارسال پیامی برای کاخ سفید و ایران است که کنگره به هیچ توافقنامه ای پایبند نخواهد ماند.

بنکس در این زمینه گفت: «اگر بایدن کنگره را دور بزند و به توافق با ایران بپیوندد ، دشمنان ما باید بدانند که محافظه کاران در کنگره به مبارزه برای حمایت از فشار حداکیری موفقیت آمیز ترامپ و تلاش برای تصویب این قانون ادامه خواهند داد تا ایران تمام برنامه‌های  هسته ای خود را متوقف کند.»

پامپئو نیز گفت: «آمریکا، اسرائیل متحد ما و جهان از ایمنی بیشتری برخوردار هستند زیرا سیاست فشار حداکثری ترامپ و تحریم‌های خرد کننده، منابعی را که ایران برای حمایت از ساخت سلاح هسته ای یا حمایت از تروریسم در سراسر جهان مورد نیاز داشتند، از بین برد.»

پامپئو گفت: «بازگشت به توافق هسته‌ای شکست خورده با ایران هزینه‌های زیادی خواهد داشت.»

این در حالی است که  «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  سه‌شنبه ( گفت‌وگوهای وین را عملی و سیستماتیک توصیف کرد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «این گفت‌وگوها مثبت بود و پیشرفت‌هایی وجود داشته اما همچنان مسیر طولانی پیش روی ماست.ما از ایجاد گروه کاری سوم در کمیسیون مشترک برجام استقبال می‌کنیم.»

پرایس ادامه داد: «آمریکا هیچ امتیازهایی به ایران پیش از اطمینان یافتن از پایبندی کامل تهران به برجام نخواهد داد.» 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.