مهاجری: جریان اصولگرا شدیداً و با سرعت دچار انحراف می‌شود

محمد مهاجری گفت: جریان اصول‌گرا شدیداً و با سرعت دچار انحراف می‌شود بنابراین به عنوان یک اصول‌گرا خودم را موظف به جلوگیری از انحراف این جریان می‌دانم و انحرافات را هشدار بدهم.

محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه ای اصولگرا در توضیح اینکه با وجود حضور در جریان اصولگرا، بیشتر از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان را مورد انتقاد قرار می‌دهد، گفت: بنابر دو دلیل اصول‌گرایان را نقد می‌کنم، اولین دلیل این است که بنده معتقد هستم اگر نظام جمهوری اسلامی آسیبی ببیند این آسیب از اصول‌گرایان است نه اصلاح‌طلبان چراکه دسترسی اصلاح‌طلبان به قدرت بسیار پایین‌تر از اصول‌گرایان است لذا نمی‌توانند لطمه‌ای به اساس جمهوری اسلامی بزنند.

این فعال رسانه‌ای اصول‌گرا افزود: منظور از اساس جمهوری اسلامی استقلال و آزادی است و به نظر می‌رسد که آنها اصول‌گرایان می‌توانند به آزادی اندیشه و آزادی بیان را محدود کنند. بنابراین به عنوان یک فرد اصول‌گرا خودم را موظف می‌دانم که از اصول‌گرایان انتقاد کنم. علاوه بر این بنده یک اصول‌گرا هستم و نقد درون گفتمانی را برای جریان اصول‌گرایی لازم می‌دانم.

مهاجری با اشاره به آسیب‌های جریان اصول‌گرایی تصریح کرد: جریان اصول‌گرا شدیداً و با سرعت دچار انحراف می‌شود بنابراین به عنوان یک اصول‌گرا خودم را موظف به جلوگیری از انحراف این جریان می‌دانم و انحرافات را هشدار بدهم.

وی ادامه داد: تمامیت خواهی، مخالفت با حقوق شهروندی و مواردی از این قبیل در بین ما اصول‌گرایان نهادینه شده است. به این صورت که فکر می‌کنیم برای حفظ نظام بای با آزادی‌های اجتماعی مخالفت کرد.

مهاجری در مورد سکوت خود در قبال اقدامات اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که اقدامات آنها ارتباطی به ما ندارد و آنها هم در درون جناح چهره‌هایی دارند که خودشان را نقد می‌کند. در حقیقت بنده ارتباطی با مجموعه اصلاح‌طلبان ندارم لذا دلسوزی هم نسبت به آنها ندارم. بنابراین بنده کاملاً به خودم حق می‌دهم که نقد درون جناحی کنم.

وی در پایان یادآور شد: البته به نظر می‌رسد که اکثریت حاضرین در جریان اصول‌گرا نقدهای وارده را قبول دارند منتها آنها از افرادی که فحاشی می‌کنند، می‌ترسند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.