تحرکات چندروز اخیر اصلاح طلبان مبنی بر دعوت مردم به حضور در انتخابات و ارائه دوسه لیست از سوی آنان این نگرانی را در اصولگرایان به وجود آورده که احتمال دارد بخشی از کرسی های تهران به تصرف رقیب درآید.

اما دلیل اساسی برای اینکه اصولگرایان را به سمت وحدت سوق می دهد کسب  اکثریت قریب به اتفاف  کرسی های  تهران نیست چون آن را کاملا دست یافتنی می دانند. آنچه نگرانی آفرین شده نتیجه نظرسنجی های روزهای اخیر است. در این نظر سنجی ها میزان مشارکت شهروندان تهرانی بین ۲۶تا۲۸درصد تخمین زده می شود و طبق آمارها ۲۰درصد از کسانی که در نظرسنجی ها اظهار داشته اند در انتخابات شرکت می کنند، به اصولگرایان ابراز تمایل کرده اند که اتفاقا محمدباقر قالیباف نفر سوم محبوبیت بین اصولگرایان دارد.

به این ترتیب به احتمال زیاد در انتخابات تهران شانس کسب ۲۵درصد رای(یعنی نصاب لازم برای ورود به مجلس) تنها برای یکی دو کاندیدا وجود دارد و سرنوشت انتخابات به مرحله بعدی که در اواخر فروردین برگزار می شود موکول خواهد شد.

نگرانی از رای پایین و دومرحله ای شدن انتخابات(که می تواند شانس رقیب را بالا ببرد) زنگ خطر جدی است که دیروز برای اصولگرایان نواخته شده و آنها را دوباره پای میز مذاکره کشانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.