پروازهای ایران و ترکیه ادامه پیدا می‌کنند؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از کاهش ۹۵ درصدی پروازهای بین ایران و ترکیه خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای قطع این پروزها نداریم.

محمدحسن ذیبخش اظهار کرد: از پایان سفرهای نوروزی تاکنون، باوجود ظرفیت بالای پروازی بین ایران و ترکیه، تنها ۵درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان این‌که تعلیق تورهای گردشگری می‌تواند یکی از دلایل کاهش ۹۵ دصدی پروازهای ایران و ترکیه باشد، ادامه داد:‌ برنامه‌ای برای قطع پروازها بین دو کشور تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا وجود ندارد. کاهش پروازها براساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور انجام شده، به گونه ای که در مسیر مذکور در ۲۴ ساعت گذشته ۵پرواز خروجی و ۷ پرواز ورودی انجام شده است.

ذیبخش همچنان یادآورشد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

به گفته وی، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه های مورد تایید وزارت امورخارجه ایران در کشورهای مبدا دارای اعتبار است.

سازمان هواپیمایی: برنامه‌ای برای قطع پروازهای ایران و ترکیه نداریم

به دلیل شیوع ویروس کرونا و شدت آن در کشور ترکیه بسیاری از کشورهای منطقه از جمله روسیه پروازهای خود به این کشور را تعلیق کرده‌اند.

۱۱ فروردین امسال وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا خواستار توقف سفرهای هوایی و زمینی به کشور ترکیه به مدت یک هفته شده بود؛ «با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته،‌ضروری است حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف شود.»

۱۴ فروردین ماه وزیر کشور طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با این پینشهاد مخالفت و چند پیشنهاد را ارائه کرد. در نهایت نیز روحانی با پیشنهاد توقف سفرهای هووایی و زمینه به کشور مخالفت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.