میزان تحویل در ماه مارس نیز بالغ‌بر ۲۹ هواپیما از جمله دو هواپیمای ۷۸۷ دریم لاینر برای هواپیمایی یونایتد بوده است. اواخر ماه گذشته بوئینگ تحویل هواپیما‌های Dreamliners به مشتریان را از سر گرفت، روندی که سال گذشته پس از شناسایی مشکلات تولید متوقف شد. این تعداد بالاتر از مقدار ۲۲ فروند تحویل در ماه مارس است و خبر‌های خوبی برای این غول هوافضا است. این در حالی است که بخش عمده‌ای از قیمت هواپیما هنگام تحویل پرداخت می‌شود و این شرکت هنوز در تلاش برای جبران تاثیر همه‌گیری کرونا بر میزان تقاضای هواپیمای مسافربری و داستان زمین‌گیری ۲۰ ماهه هواپیمای پرفروش ۷۳۷ مکس خود است. هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، چهارمین نسل از هواپیما‌های سری ۷۳۷ بوئینگ است که برای نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۱ میلادی از آن رونمایی شد.

دو حادثه هوایی این هواپیما که در آن خلبان‌ها تلاش می‌کردند هواپیما را کنترل کنند، اما موفق به این کار نشدند، در نهایت منجر به سقوط و مرگ ۳۴۶ نفر شد. پس ‌از آن پرسش‌هایی در مورد طراحی و ویژگی‌های این هواپیما مطرح شد. بوئینگ ۷۳۷ مکس از مارس ۲۰۱۹ میلادی زمین‌گیر شده است.

هفته گذشته، پس ‌از اینکه بوئینگ در رابطه با مساله میزان تولید این شرکت که می‌تواند بر یک واحد انرژی پشتیبانی تاثیرگذار باشد، اطلاعاتی ارائه کرد، شرکت‌های هواپیمایی به‌طور موقت مانع پرواز بیش از ۶۰ هواپیمای مکس ساخت این غول هواپیما‌سازی شدند.