وزیر بهداشت: یک میلیون نفر تا هفته آینده واکسینه می‌شوند

 سعید نمکی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسن کرونا یکی از بحث های جدی در دنیا است و ما در زمینه تولید واکسن گام های موثری برداشته ایم و می دانستیم که واکسن یک موضوع سیاسی است، ما ۱۶ میلیون دوز از طریق سهمیه کوواکس واکسن خریداری کرده ایم و بعد از ماه ها توانستیم پول آن را انتقال دهیم. ما با کشور روسیه و هند، چین مذاکراتی در زمینه تامین واکسن انجام داده و به نتایج خوبی رسیدیم.

او افزود: نشست امروز بیشتر جنبه سیاسی بود و ما معترض شیوه های توزیع کوواکس هستیم. بی عدالتی در مصرف و توزیع واکسن در دنیا وجود دارد و باید سازمان های بین المللی به آن رسیدگی کنند و امروزه ۸۵ درصد واکسن ها در تعداد محدود کشورها مصرف می شود. متاسفانه بر اثر تحریم های ظالمانه واکسن به سختی به ما می رسد. در حال حاضر در شش پلت فرم در زمینه تولید واکسن کارهای خوبی انجام داده ایم.

نمکی گفت: یک میلیون دوز واکسن را با تاخیر دریافت کردیم و تا هفته آینده یک میلیون نفر در گروه های پزشکی، پیراپزشکی، دانشجویان پزشکی و پرستاری و تیم های علوم آزمایشگاهی در کنار بیماران صعب الاعلاج  و پرخطر واکسن را دریافت خواهند کرد و برای انجام واکسیناسیون دانشگاه های علوم پزشکی فراخوان خواهند زد.

نمکی: معترض شیوه‌های توزیع واکسن کوواکس هستیم/ یک میلیون نفر تا هفته آینده واکسینه می‌شوند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.