هشدار درباره یک بیماری مرموز و عجیب‌ در کودکان

برخی از بیماری‌های عجیب جهان شامل بیماری‌های روان/تنی می‌شوند، یعنی بیماری‌هایی که از خلال مسائل روانشناختی به شکل جسمانی بروز پیدا می‌کنند. زخم معده را می‌توان یکی از رایج‌ترین مشکلاتی دانست که با علل روانشناختی مانند استرس تشدید می‌شود.

سندرم استعفا نیز می‌تواند یکی از مرموزترین و عجیب‌ترین بیماری‌های جهان باشد. علائم این بیماری که معمولا شامل خواب و کمای طولانی است، در کودکان ظاهر و باعث می‌شود کودک بدون هیچ واکنشی روی تخت بماند.

درواقع، کودکی که دچار این بیماری است مانند کودکی است که به خواب عادی رفته است، اما هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. والدین این کودکان معمولا چاره‌ای ندارند به جز این که از طریق لوله به کودکان رژیم مایعات بدهند و مفاصل  را با ورزش‌های غیرفعال متحرک نگه داشته و پوست را ماساژ دهند تا در تماس فیزیکی با جهان قرار گیرد.

این بیماری نوعی اختلال است که باعث حالت غیرقابل نفوذ کما می‌شود، اما برای علت آن توضیحی وجود ندارد. نتایج آزمایش پزشکی همیشه طبیعی است. به نظر می‌رسد، این بیماری در مکان‌های خاص جغرافیایی ظاهر می‌شود: تا همین اواخر، افراد مبتلا به این سندرم منحصراً از خانواده‌های پناهنده در سوئد بودند و گمانه زنی می‌شد که فشار‌های وارده با کودکان پناهنده و خانواده‌های آنان باعث این حالت می‌شود.

 دانشمندان سوئدی زمان زیادی را در اسکن و آزمایش خون برای یافتن پاسخ سرمایه گذاری کردند. سندرم استعفا قطعاً یک اختلال بسیار غیرمعمول است، کما‌های عمیق و طولانی مدت در شرایطی رخ می‌دهد، که آزمایش نشان می‌دهد مغز سالم است و این پدیده‌ای بسیار نادر است.

درواقع، سندرم استعفا نوعی اختلال اجتماعی است که به عنوان یک بیماری پزشکی مطرح می‌شود. هنگامی که کودکان نیاز خود را از طریق علائم جسمی نشان می‌دهند، آن را از طریق انتقال دهنده‌های عصبی و ارتباطات مغزی مفهوم سازی می‌کنند، بنابراین به نظر می رسد تنها راه پیشگیری از این بیماری، ایجاد محیطی امن برای کودک است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.