تماس تلفنی بایدن با شاه اردن

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با ملک عبدالله دوم شاه اردن اعلام همبستگی و از تلاش‌های وی برای حفظ ثبات حمایت کرد.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای آورده است که بایدن حمایت قوی آمریکا از اردن را اعلام و بر اهمیت رهبری عبدالله دوم برای آمریکا و منطقه تاکید کرد.

بایدن در این تماس تلفنی بر حمایت آمریکا از راه حل دو دولتی برای مساله فلسطین و اسرائیل تاکید کرد.

شاه اردن در پیامی در خصوص وقایع روزهای گذشته این کشور خطاب به مردم گفت که فتنه خوابیده و امان در امنیت است.

دیوان سلطنتی اردن دیروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شاهزاده حمزه که متهم به تلاش برای بی‌ثبات کردن اردن بوده، با امضای نامه‌ای تعهد داد که به خاندان پادشاهی و قانون کشورش پایبند می‌ماند. این نامه تعهد در جریان جلسه‌ای امضا شده که با حضور شماری از شاهزادگان از جمله شاهزاده «حمزه بن الحسین» ولیعهد سابق این کشور برگزار شده بود.

اردن شنبه شب از بازداشت شاهزاده حمزه بن حسین برادر ناتنی شاه این کشور به همراه ۲۰ نفر دیگر از مقام‌های امنیتی و به اتهام کودتا خبر داده بود.

حمزه بن حسین برادر ناتنی عبدالله دوم، شاه اردن، به دلیل اقداماتی که گفته می‌شد امنیت و ثبات اردن را هدف گرفته است در حبس خانگی به سر می‌برد.

عبدالله دوم شاه اردن بر اساس خواسته پدرش در سال ۱۹۹۹ شاهزاده حمزه را به عنوان ولیعهد معرفی کرد اما در سال ۲۰۰۴ وی را برکنار و پسرش شاهزاده حسین را به عنوان ولیعهد معرفی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.