در معاملات روز سه‌شنبه همانند روز یکشنبه شاخص کل ریزش کرد و شاخص هم‌وزن رشد کرد. روز گذشته شاخص کل بورس ۳ هزار و ۷۹۹ واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید.

بازارِ پر نوسان و کم دامنه

 در ابتدای معاملات دیروز روند شاخص کل بورس نزولی شد و در بیست دقیقه ابتدایی حدود 4  هزار واحد افت کرد اما پس از آن دوباره بالا آمد و 3 هزار واحد رشد کرد. در دو ساعت پایانی معاملات روند تغییرات شاخص کل نزولی بود و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 3 هزار و 799 واحد افت کند و به سطح یک میلیون و 303 هزار و 88 واحد رسید.

اما شاخص هم‌وزن سبزپوش شد و با رشد 276 واحدی، 442 هزار و 828 واحد را ثبت کرد. شاخص فرابورس هم 34 واحد بالا آمد و به 18 هزار و 81 واحد رسید. 

پیش بینی بورس امروز

پس از رشد قیمت دلار در روزهای اخیر بسیاری از فعالان بازار سهام در انتظار رشد قیمت سهم‌های کامودیتی محور بودند، اما دیروز بسیاری از این سهم‌ها کاهش قیمت داشتند و موجب نزول شاخص کل شدند. با این حال در دو گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی دو رو‌ی سبز و قرمز بازار در تعادل نسبی قرار داشت. در گروه فلزات اساسی نمادهای فولاد، فخوز، فلوله، فایرا و میدکو رشد قیمت داشتند و در مقابل نمادهای فملی، فولاژ، ارفع و ذوب با کاهش قیمت مواجه شدند.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «واکنش بورس به نوسان دلار /پیش بینی بورس ۱۱ فروردین» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.