سقوط تابلوهای تبلیغاتی بر اثر تندباد در این استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سقوط هفت تابلوی تبلیغاتی بانک‌ها و داربست های شهری بر اثر وزش باد شدید در اصفهان، شهرضا و مناطق شرقی استان خبر داد.

منصور شیشه‌فروش روز چهارشنبه گفت: یکی از این تابلوها مربوط به بانک ملت خیابان آتشگاه اصفهان و تعدادی هم مربوط به تابلوی تبلیغاتی شرکت ها بود که البته خسارت جانی به همراه نداشت.

وی اضافه کرد: از ظهر امروز وزش باد با سرعت ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در تمام مناطق استان بویژه نیمه شرقی همراه با گرد و خاک آغاز شده است و احتمال بروز خسارت‌های دیگر نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در این راستا رعایت اصول ایمنی در تردد جاده‌ای، حفاظت از تاسیسات از طریق استحکام‌بخشی سازه‌ها، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و دکل‌های برق ضروریست.

وی، بر پیشگیری از سقوط اجسام از ارتفاع بویژه‌ در کارگاه‌های ساختمانی، نرفتن به ارتفاعات و حفاظت از تاسیسات تاکید کرد و به کشاورزان در باره استحکام بخشی نهال های تازه کشت شده در برابر باد، محافظت از کندوها، کنترل دمای سالن‌های مرغداریها و جمع‌آوری شاخه های هرس شده از کف باغها هشدار داد.

 شیشه‌فروش افزود:   از امروز(چهارشنبه) تا عصر روز جمعه باید از پارک نکردن خودرو در مجاورت درختان و اجسام قابل سقوط احتراز ورزید.

وی، ضرورت توجه به اخطارهای پلیس راه برای تردد ایمن در جاده‌ ها متاثر از طوفان و گرد و خاک بویژه در مسیر اردستان، نایین، خور و بیابانک و دیگر مناطق شرقی استان را نیز مورد تاکید قرار داد.

اداره کل هواشناسی اصفهان پیش از این در باره وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای همراه با گرد خاک محلی از امروز چهارشنبه تا عصر جمعه هفته جاری در این استان هشدار داد.

تجزیه و تحلیل اطلاعات یک دوره ۱۰ ساله نشان می‌دهد که کلانشهر اصفهان بطور میانگین هر ۹ روز، یک پدیده گرد و غبار داشته است.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت در سال های اخیر با معضلات زیست محیطی مانند آلودگی هوا، گرد و غبار، خشک شدن زاینده رود و تالاب گاوخونی و کمبود منابع آبی مواجه بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.