براساس هشدار سازمان هواشناسی کشور در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب  از روز پنجشنبه (۲۹ خرداد ماه) در مناطق شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. این شرایط جوی تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

در چنین شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و مسیل‌ها، وقوع صاعقه و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد و اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی به وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک از امروز (۲۹ خرداد) در مناطق کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، جنوب سمنان، نیمه شمالی اصفهان، قم، مرکزی، البرز و جنوب و غرب تهران اشاره شده است. این شرایط جوی نیز تا روز یکشنبه (۱ تیرماه) ادامه می‌یابد.

در چنین شرایط جوی احتمال کاهش دید افقی، شکستن درختان، سقوط سازه های سست و آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها وجود دارد و احتیاط هنگام انجام عملیات محلول و سم پاشی در باغات و مزارع، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، عدم حضور افراد بدن آسیب پذیر در فضای باز و سایر اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات توصیه می‌شود.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.