رایزنی مایکروسافت برای خرید ۱۰ میلیارد دلاری یک پیام رسان

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: شرکت مایکروسافت سرگرم مذاکره برای خرید پلتفرم پیام رسانی دیسکورد به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد دلار است.

 دیسکورد با خریداران علاقمند از جمله مایکروسافت مذاکره کرده است. یکی از این منابع آگاه گفت احتمال زیادی وجود دارد که دیسکورد به جای فروش خود، سهامش را عرضه کند. پیشتر ونچربیت گزارش کرده بود دیسکورد در حال بررسی فروش است و در مراحل پایانی مذاکرات با یک خریدار است. اما مایکروسافت در این باره اظهارنظر نکرد.

دیسکورد که تا دسامبر گذشته حدود هفت میلیارد دلار ارزش داشت، یک پلتفرم است که در آن کاربران فعالیتهای گروهی مانند بازیها، بحثها و حتی جشنهای مجازی را از طریق پیام صوتی، تصویری و متنی هماهنگ می کنند.

مایکروسافت در تلاش برای تحکیم خدمات بازی ویدیویی خود با خرید ۷.۵ میلیارد دلاری زِنی مکس مدیا در سال گذشته بوده است.

پاندمی کووید ۱۹ چشم انداز شرکتهای بازی را تقویت کرده است زیرا افراد بیشتری در خانه می مانند و برای سرگرمی در دوران قرنطینه، به بازیهای ویدیوی روی می آورند.

مایکروسافت با کسب و کار قوی بازی خود در تلاش برای داشتن پلتفرمهای رسانه اجتماعی جمعی بوده است. خرید رسانه اجتماعی بزرگ قبلی این شرکت، قرارداد ۲۶.۲ میلیارد دلاری لینکدین در سال ۲۰۱۶ بود. اما مایکروسافت در تلاش برای خرید داراییهای آمریکایی اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک در سپتامبر سال گذشته شکست خورد.

بر اساس گزارش رویترز، روزنامه فایننشیال تایمز اخیرا درباره علاقه مایکروسافت برای خرید پلتفرم رسانه اجتماعی پینترست گزارش کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.