در ایام نوروز به این استان سفر نکنید!

عبدالکریم گراوند ظهر امروز اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، تمام سواحل، مدرسه‌ها و مهمانسرا‌های استان بسته است و امکان خدمات رسانی به هموطنانمان در تعطیلات نوروز وجود ندارد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: باتوجه به نقش جابه‌جا نشدن جمعیت در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و ویروس جهش یافته، انتظار داریم هموطنان بوشهر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نکنند.

وی با تاکید بر پرهیز از مسافرت برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، افزود: انتظار داریم مردم استان بوشهر نیز به مسافرت نروند تا زمینه انتقال ویروس کرونا فراهم نشود.

این مقام مسؤول بیان کرد: اگر استان بوشهر امروز وضعیت قابل قبولی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا دارد تنها با همت و همکاری مردم بوده و انتظار است این همکاری و به خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمع‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

گراوند ادامه داد: دو هفته نخست فروردین برای استان بوشهر به عنوان ۱۴ روز طلایی به شمار می‌رود و باتوجه به دستورهای بهداشتی نباید اجازه دهیم بوشهر که تاکنون تنها یک اوج کرونا را تجربه کرده است با خیز دیگر این بیماری رو به رو شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: مردم باید بدانند تا زمان تولید واکسن ایرانی و اجرای واکسیناسیون عمومی باید همچنان به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰ شهرستان استان سه شهرستان در وضعیت نارنجی است، گفت: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های گناوه، دیلم و کنگان که تا پیش از این زرد بودند نارنجی و هفت شهرستان باقی مانده این استان همچنان زرد اعلام شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.