علی‌بابا برای ارائه خدمات بهتر به جامعه‌ای گسترده‌تر، تابستان سال جاری از محصول مارکت‌پلیس (بازارگاه) تور خود رونمایی کرد. شرکت سفرهای علی‌بابا با توسعه مارکت‌پلیس تور علی‌بابا، بازاری را برای ارائه تورهای پیشنهادی آژانس‌های کشور از یک سو و از سویی دیگر امکان انتخاب بین گزینه‌های متنوع در یک جا را برای مشتریان فراهم کرد. بعد از گذشت نزدیک به شش ماه از شروع کار این مارکت‌پلیس، علی‌بابا از رکوردشکنی آژانس‌های ارائه‌دهنده تور خبر داد که این اتفاق مرهون تلاش‌های علی‌بابا و همکاری آژانس‌های گردشگری سراسر کشور است.

 فرصتی به صرفه برای آژانس‌های گردشگری کوچک و بزرگ

با این امکان آژانس‌های سراسر کشور در کنار فروش حضوری با اضافه شدن به مارکت‌پلیس علی‌بابا، می‌توانند خدمات تور پیشنهادی خود را در بازاری رقابتی به جامعه میلیونی مشتریان علی‌بابا ارائه دهند. همچنین آژانس‌ها از این طریق می‌توانند در تامین هزینه‌های زیرساختی دوباره توانمند شوند. در بازارگاه تور علی‌بابا آژانس‌ها‌ همچون قبل اما به شکل کاملا آنلاین امکان تعریف و فروش پکیج تورهای خود را با مدیریت کامل ظرفیت‌ها و قیمت‌گذاری از طریق پنلی آنلاین دارند.

 علاوه بر دسترسی به جامعه مشتریان علی‌بابا، آژانس‌های ارائه‌دهنده خدمت در این بازارگاه از تبلیغات بی‌نیاز خواهند شد؛ چراکه از طریق ارائه تور در مارکت‌پلیس، تورهای پیشنهادی ‌آنها روزانه در معرض دید هزاران کاربر وب‌سایت و اپلیکیشن علی‌بابا قرار می‌گیرد و از سویی دیگر علی‌بابا همچون گذشته با تبلیغات مستمر خود همواره مشتریان جدیدی را به این مارکت‌پلیس اضافه می‌کند.

مدیر عملیات تور علی‌بابا با اشاره به رکورد اخیر توسط یک آژانس با فروش بیش از ۲۵۰ میلیون تومان در یک روز می‌گوید: تاکنون حدود ۷۰ آژانس معتبر از سراسر کشور در این مارکت‌پلیس فعالیت دارند که برخی از این آژانس‌ها در روز شاهد فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هستند.

ایمان عدلخواه با اشاره به گذشت ۶ماه از راه‌اندازی مارکت‌پلیس تور، تصریح می‌کند: در این مدت این آژانس‌ها توانسته‌اند سهمی ۲۵ درصدی را از بازار آنلاین فروش تور کشور از آن خود کنند که این عدد بیشتر از سهم بزرگ‌ترین رقبا در این بازار به‌شمار می‌رود.

وی با اظهار اینکه این پلت‌فرم از چند جنبه ارزش‌های بزرگی را خلق کرده است، توضیح می‌دهد: یک جنبه این است که دیگر آژانسی تعطیل نخواهد شد، بلکه می‌تواند با کمک این بستر برای رشد خود چشم‌اندازی بلندمدت داشته باشد.

 احیا و بازگشت صنعت گردشگری به وضعیت پایدار

به گفته عدلخواه، از سوی دیگر با حضور بیشتر آژانس‌ها گزینه‌ها برای مشتریان تور در هر مقصد بسیار متنوع خواهد بود.

مدیر عملیات تور علی‌بابا با یادآوری اینکه با شیوع ویروس کرونا و بحران به وجود آمده، این راهکار علی‌بابا موجب احیا و بازگشت صنعت به وضعیتی پایدار شد و  مقیاس‌پذیری آن را در آینده امکان‌پذیر کرد، تاکید می‌کند: این مارکت‌پلیس هنوز جوان است و با این حال آثار تغییرات و بهبود را در وضعیت آژانس‌های کوچک و بزرگ فعال در بازارگاه و به طور کلی صنعت گردشگری شاهد هستیم.