به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از سایت بارونز، درحالی‌که سال ۲۰۲۰ به پایان رسیده است، نگاهی به ۳۰ سهام اصلی در میانگین صنعتی داوجونز، بازندگان و برندگان بازار سهام را نشان می‌دهد. دراین‌بین، بدترین عملکرد را بوئینگ و والگرینز بوتز آلینس داشته و بهترین عملکرد با اپل بوده است.

والمارت در میانه همه‌گیری کرونا، برنده بزرگ بوده است، هرچند این یعنی فشار بر این غول خرده‌فروشی برای ادامه این روند در سال ۲۰۲۱ زیاد خواهد بود.

والمارت در سال ۲۰۲۰ افزایش ارزش ۳/ ۲۱ درصدی داشت درحالی‌که میانگین صنعتی داو جونز به ۲/ ۷ درصد بازگشت.

شرکت والمارت به‌عنوان یکی از خرده‌فروشی‌های ضروری، مشمول تعطیلی‌های زمان شیوع ویروس کرونا در ماه مارس نشد و به همین دلیل از خریدارانی که آن زمان از ترس سبدهای خرید خود را پر می‌کردند، سود می‌برد. الگوی سود والمارت در تابستان، همراه با برداشته‌شدن محدودیت‌های کرونایی، روندی ثابت پیدا کرد چراکه این شرکت شاهد رشد فروش آنلاین مطابق خواسته‌های مصرف‌کنندگان بود.

همه‌گیری به والمارت کمک کرده است شرایط بهتری داشته باشد، اما این شرکت در زمینه‌های دیگر هم تمرکز داشته و به فرآیند تحول خود ادامه داده است، منابع درآمدی خود را متنوع کرده و گسترش داده و اکنون فراتر از بخش‌های مرکزی خرده‌فروشی‌اش است. این شرکت تمرکز خود را روی بخش‌هایی از کسب‌وکارش گذاشته است که رشد زیادی دارد.

این شرکت امید دارد به یکی از دارندگان اپلیکیشن تیک‌تاک تبدیل شود، چراکه به دنبال جذب خریداران جوان در دنیای آنلاین است. شرکت والمارت بیشتر وارد مقوله سلامت انسان‌ها و حیوانات شده و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌هایی داشته است. برخی از تحلیلگران می‌گویند تبلیغات هم می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۲۱ بدون تردید چشمشان به عملکرد خوب این شرکت و سهم قابل‌توجه آن در بازار در شرایط همه‌گیری خواهد بود، زمانی‌که سرمایه‌گذاران دچار نگرانی شدند که مبادا روند پیشرفت و سوددهی این شرکت موفق شود، سهام آن عملکردی ضعیف از خودش نشان داد. فروش دیجیتالی سال آینده هم در کانون توجه و تمرکز خواهد بود.

تحلیلگران اطمینان دارند که سهام به رشد خود ادامه خواهد داد. بیش از ۸۰ درصد از ۳۲ تحلیلگری که موسسه فکت‌است آنها را دنبال کرده است، به والمارت امید دارند و در مقابل تعداد کمی وضعیتش را خرسی (در حال نزول) پیش‌بینی می‌کنند.