کلید اولیه آزمون دکتری 1400 منتشر شد

آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰، صبح روز جمعه مورخ ۱۵ اسفند ماه سال ۹۹ در حوزه‌های امتحانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

کلید اولیه این آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان ۱۴ روز مهلت دارند اعتراض خود را از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته آخر فروردین اعلام خواهد شد و داوطلبان از هفته اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته خود را آغاز خواهند کرد.

مصاحبه‌های تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰ از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و به تدریج دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد و بیش از سه برابر ظرفیت داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معرفی می‌شود.

بر اساس حدنصابی که دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند، معرفی داوطلبان دکتری شروع می‌شود، اما حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه معرفی خواهند شد.

همچنین ۵۰ درصد نمره داوطلب بر اساس آزمون و ۵۰ درصد نیز مصاحبه خواهد بود و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله اول معرفی و مرحله مصاحبه حدنصاب نمره را خواهیم داشت.

تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این آزمون ثبت نام کرده بودند که حدود ۹۰ درصد کارت آزمون را دریافت کرده و در آزمون شرکت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.