آمار فوتی ها و بیماران بدحال کرونایی نگران کننده شد!

 در روز ۱۷ اسفند ماه روند سه متغیر کرونایی در کشور نسبت به روز گذشته صعودی و سه متغیر دیگر  نزولی بوده است. در این میان آمار ها نشان می دهد که متغیرهای تست، فوتی و بیماران بدحال آمارهایی بوده اند که رفتاری صعودی را در این روز به ثبت رسانده اند.

آمار کرونا در ایران

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران نسبت به روز گذشته ۴.۲ درصد کاهش پیدا کرده و در نهایت به ۸ هزار و ۱۰ نفر رسید. این متغیر با وجود کاهشی بودن اما هفدهمین روز زمستانی است که بالاتر از حد ۸ هزار نفر در کشور به ثبت می رسد.

از این میان در روز جاری ۵۷۰ تن در بیمارستانها بستری شدند که نسبت به روز گذشته ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است. روند بستری های روزانه در کشور نشان از رفتاری نوسانی از این متغیر در روز های اخیر داشته است.

اتفاق مهم دیگر در این روز رکورد تستهای روزانه بوده که با ۵.۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۶۱ هزار و ۷۰۹ نفر رسیده و دومین رکورد پی در پی آمار تستهای روزانه را در کل یکسال گذشته از کرونا در ایران به ثبت رساند.

اما متغیرهای نگران کننده ای که در این روز روندی افزایشی داشته اند فوتی ها و بیماران بدحال کرونایی بوده است.

شمار جانباختگان کرونایی در کشور در روز جاری نسبت به روز گذشته ۱۴.۸ درصد افزایش پیدا کرده و در نهایت به ۹۳ نفر رسیده است.

تعداد بیماران بدحال نیز که در روز های گذشته روندی افزایشی داشته در این روز نیز با ۰.۷۴ درصد جهش نسبت به روز گذشته به ۳ هزار و ۷۹۵ نفر رسید.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «جهش 14 درصدی آمار فوتی های کرونا در ایران +اینفو» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.