توقف 17 روزه مبتلایان کرونا در مرز بالاتر از 8 هزار

جهش 14 درصدی آمار فوتی های کرونا در ایران +اینفو

کدخبر: ۳۹۷۸۲۸
در میان متغیرهای کرونایی در روز جاری شمار مرگ ومیر نسبت به روز گذشته 14 درصد افزایش پیدا کرده و بالاترین رشد روزانه را در میان این آمارها به ثبت رساند.
جهش 14 درصدی آمار فوتی های کرونا در ایران +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، در روز 17 اسفند ماه روند سه متغیر کرونایی در کشور نسبت به روز گذشته صعودی و سه متغیر دیگر  نزولی بوده است. در این میان آمار ها نشان می دهد که متغیرهای تست، فوتی و بیماران بدحال آمارهایی بوده اند که رفتاری صعودی را در این روز به ثبت رسانده اند.

آمار کرونا در ایران

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران نسبت به روز گذشته 4.2 درصد کاهش پیدا کرده و در نهایت به 8 هزار و 10 نفر رسید. این متغیر با وجود کاهشی بودن اما هفدهمین روز زمستانی است که بالاتر از حد 8 هزار نفر در کشور به ثبت می رسد.

از این میان در روز جاری 570 تن در بیمارستانها بستری شدند که نسبت به روز گذشته 18 درصد کاهش پیدا کرده است. روند بستری های روزانه در کشور نشان از رفتاری نوسانی از این متغیر در روز های اخیر داشته است.

اتفاق مهم دیگر در این روز رکورد تستهای روزانه بوده که با 5.3 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 61 هزار و 709 نفر رسیده و دومین رکورد پی در پی آمار تستهای روزانه را در کل یکسال گذشته از کرونا در ایران به ثبت رساند.

اما متغیرهای نگران کننده ای که در این روز روندی افزایشی داشته اند فوتیها و بیماران بدحال کرونایی بوده است.

شمار جانباختگان کرونایی در کشور در روز جاری نسبت به روز گذشته 14.8 درصد افزایش پیدا کرده و در نهایت به 93 نفر رسیده است.

تعداد بیماران بدحال نیز که در روز های گذشته روندی افزایشی داشته در این روز نیز با 0.74 درصد جهش نسبت به روز گذشته به 3 هزار و 795 نفر رسید.

کرونا

آمارکرونا در جهان

وضعیت آمارهای جهانی کرونا نشان از ریزشی دسته جمعی در این بیماری داشته است. در این میان شمار جانباختگان که در روز گذشته روندی تقریبا صعودی داشته در این روز با 26 درصد کاهش نسبت به روز گذشته بیشترین افت روزانه را به ثبت رساند. با این حساب به طور کلی تقریبا 2 میلیون و 600 هزار نفر در جهان جان خود را بر سر این بیماری از دست داده اند.

متغیر نگران کننده دیگر در آمارهای جهانی وضع ابتلا به این بیماری است. درهمین خصوص میزان ابتلا  نیز در روز جاری 9.7 درصد کاهش روزانه داشته اما در نهایت مجموعا از مرز 117 میلیون تن عبور کرد.

از این میان شمار بیماران بدحال کرونایی در جهان به 89 هزار و 312 نفر رسیده است. این رقم در مقایسه با روز قبل 0.14 درصد کاهش پیدا کرده و همچنان در مقایسه با رفتار این بیماری در ایران روندی متضاد را ثبت کرده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید