افشاگری تازه اف‌بی‌آی درباره ترامپ

 به گفته یک مقام امنیتی آمریکایی، عضوی از گروه ناسیونالیست راست افراطی "پسران مغرور" چند روز پیش از آشوب شش ژانویه در کنگره با فردی مرتبط با کاخ سفید در تماس بوده است.

 به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این مقام امنیتی مطلع از تحقیقات تاکید کرد که داده‌های ثبت مکان و تلفن همراه فاش می‌کنند که یک عضو پسران مغرور با کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در تماس بوده است.

اف‌بی‌آی به موضوع گفت‌وگوی آنها اشاره‌ای نداشته و این مقام هم هویت دو طرف را فاش نکرده است.

این ارتباطات در شرایطی کشف می‌شوند که اف‌بی‌آی تحقیقات درباره تماس‌های میان افراطگرایان راست افراطی، دستیاران ترامپ در کاخ سفید و اعضای محافظه‌کار کنگره در روزهای پیش از حمله به کنگره را شدت داده است.

این مقام مطلع تاکید کرد، همین اطلاعات با این حال هیچ سندی از ارتباطات میان شورشیان و اعضای کنگره حین این حمله مرگبار نشان نمی‌دهد. این مساله ادعای دموکرات‌ها را مبنی بر همدستی برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه در آن روز رد می‌کند.

در همین حال، انریکه تاریو، رهبر گروه پسران مغرور جمعه به نیویورک تایمز گفت که او در جریان تجمعی مقابل منزل سناتور "مارکو روبیو" جمهوری‌خواه با "راجر استون"، دستیار نزدیک دونالد ترامپ تماس داشته است. در جریان آن اعتراضات که چند روز پیش از حمله به کنگره رخ داد، او تماس راجر استون را روی بلندگو قرار داد تا برای تجمع‌کنندگان صحبت کند.

با این حال یک مقام امنیتی گفت که تماس تاریو و راجر استون مورد بررسی قرار نگرفته و تماسی که از مقابل منزل سناتور روبیو گرفته شده، موضوع دیگریست.

اینکه دو عضو این گروه ناسیونالیستی با افرادی نزدیک به کاخ سفید ارتباط داشته‌اند، به معنای دسترسی گروه‌های افراطی خشونت‌طلب نظیر پسران مغرور به کاخ سفید و افراد نزدیک به رئیس جمهوری سابق آمریکاست.

به گفته این مقام مطلع، وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این تماس‌هاست اما هنوز تحقیقاتی علیه اعضای این گروه آغاز نشده است. سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا هم از اظهارنظر خودداری کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.