واکنش شهردار تهران به 3 درخواست حسن روحانی

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح 2 ایستگاه دولاب و میدان قیام در خط 7 متروی تهران اظهار داشت: این 2 ایستگاه در دو محله تاریخی تهران قرار دارد و تا پایان سال و سال جدید بهره‌برداری از ایستگاه‌های دیگر هم در دستورکار داریم.

شهردار تهران درباره درخواست دیگر حسن روحانی درباره انسجام ساختمان‌ها گفت: این مسئله یک کار بلندمدت و میان‌مدت است و در طرح تفصیلی این موضوع در دستورکار قرار دارد.

حناچی درباره تکدی‌گری در تهران گفت: شهرداری در این زمینه مسئولیت‌هایی دارد و هم برای کودکان کار و هم افرادی که تکدی‌گری می‌کنند، مراکزی درنظر گرفته شده تا توانمندی‌های لازم را به دست آورند و آموزش و مهارت به آنها داده شود که این قضیه با شدت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی در مورد کمبود قطار مترو در تهران گفت: هفته آینده قطار ملی با حضور رئیس‌جمهور رونمایی می‌شود و این موضوع خبر خوشی برای تهران است. همچنین موافقتنامه‌ای با سازمن برنامه و بودجه جهت عقد قرارداد برای تأمین قطارهای داخلی خواهیم داشت.

وی گفت: متروی تهران 1500 تا 2 هزار واگن برای اینکه سرویس مناسبی به شهروندان ارائه دهیم و سرفاصله حرکت قطارها کاهش یابد کم داریم که تأمین این واگن‌ها در دستورکار است. همچنین 630 واگن قرار است ازچین وارد شود و قراردادهایی با شرکت واگن‌سازی نیز داریم. 

وی در مورد ماجرای محاصره تئاتر شهر گفت: هیچ کار غیرکارشناسی در این زمینه انجام نخواهد گرفت. تئاتر شهر از مفاخر و آثار ارشمند تهران است که به دلیل تداخل عملکرد اطراف آن و مسئله حفاظت از تئاتر شهر مباحثی مطرح شد ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است. 

وی در پایان گفت: به زودی 8 ایستگاه دیگر در امتداد خط 6 و 7 تهران افتتاح می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.