شکایت سازمان گزارشگران بدون مرز از بن سلمان

القدس العربی گزارش داد، سازمان «گزارشگران بدون مرز» امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای از شکایت خود علیه «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در دادگاهی در آلمان در ارتباط با قتل «جمال خاشقچی» خبر داد.

در این بیانیه آمده است که این سازمان روز دوشنبه شکواییه‌ای علیه «محمد بن سلمان» به دادگاه فدرال در شهر «کارلسروهه» که مختص جرائم بین‌المللی است تقدیم کرده و از ولی‌عهد سعودی بابت «قتل جمال خاشقچی»، «ظلم آشکار و هدفمند به روزنامه‌نگاران عربستانی»، «بازداشت حداقل ۳۳ روزنامه‌نگار» و «بازداشت چهار مقام سعودی» شکایت کرده است.

همزمان سازمان گزارشگران بدون مرز قرار است امروز در پاریس پایتحت فرانسه در خصوص وضعیت روزنامه‌نگاران در عربستان کنفرانس خبری برگزار کند. این سازمان روز شنبه نیز پس از انتشار گزارش دولت آمریکا در خصوص قتل جمال خاشقچی، در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که مسئولان سعودی که در قتل این نویسنده منتقد عربستانی دست داشتند، محاکمه شوند.

دولت آمریکا جمعه گذشته، درباره قتل «جمال خاشقچی» منتقد سعودی و ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن پُست» گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد این ترور با دستور مستقیم محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی انجام شده است.

این گزارش که دفتر اطلاعات ملی آمریکا آن را منتشر کرد، حاکی از آن بود که محمد بن سلمان مجوز عملیاتی برای «دستگیری یا قتل» جمال خاشقچی را صادر کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.