نگرانی تل‌آویو از فشارهای جدید آمریکا بر عربستان

یک روزنامه اسرائیلی نوشت، با افشای گزارش قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول، مسؤولان تل‌آویو از بابت فشارهای بیشتری که احتمالا دولت آمریکا بر عربستان اعمال کند، نگران هستند.

روزنامه اسرائیلی اورشلیم پست در گزارش خود به نقل از منابعی "عالی رتبه" در تل‌آویو نوشت، نگرانی مسؤولان تل‌آویو از این بابت است که این فشارها احتمالا باعث تقویت موضع ایران و بر هم خوردن همگرایی به وجود آمده در روابط ریاض-تل‌آویو شوند.

اورشلیم پست در ادامه با اشاره به قصد دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، نوشت، موضعگیری‌های اخیر آمریکا در مورد ریاض، موجب تضعیف ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران در شرایطی می‌شود که به نظر می‌رسد آمریکا کمترین آمادگی را برای مقابله با ایران دارد.

در ادامه گزارش یاد شده آمده است، رژیم صهیونیستی این مطلب اعلام شده از طرف دولت بایدن را که "تا تهران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل نکند، تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد"، با احتیاط زیر نظر دارد.

اورشلیم پست در ادامه نوشت که روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بسیار تنگاتنگ و مستحکم بوده تا حدی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم مخفیانه در عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد.

این روزنامه در پایان نیز نوشت: عربستان بدون کمک آمریکا هرگز برای ارتباط با اسرائیل که روابط خود را با برخی کشورهای عربی و در راس آنها امارات تقویت کرده، علاقه‌ای نخواهد داشت و عربستانی‌ها و اسرائیلی‌ها با هدف مقابله با دشمن مشترکشان یعنی "ایران" به روابط خود ادامه خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.