آمریکا به دنبال تحریم روسیه به بهانه ناوالنی

در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها، این بار دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به دنبال اعمال تحریم‌هایی بر روسیه به بهانه بازداشت «الکسی ناوالنی» معارض غربگرای مسکو است.

بر اساس این گزارش، منابع مذکور که نامشان فاش نشد، از بردن نام اشخاص یا نهادهای دولتی روسیه که قرار است توسط آمریکا تحریم شوند، امتناع کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز هنوز به سوالات درباره اظهارات منابع رویترز و احتمال تحریم روسیه پاسخ نداده است.

پیش از این نیز، خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی از توافق سفیران ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در روز دوشنبه برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در ارتباط با پرونده ناوالنی خبر داده بود.

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

روز گذشته اما سخنگوی کاخ کرملین ضمن اشاره به آمادگی رئیس‌جمهور روسیه برای رایزنی با کشورهای مختلف از جمله آمریکا درخصوص اختلاف نظرها، گفت اما همه کشورها این اراده سیاسی را از خود نشان نداده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.