موافقت تعدادی از اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه

سفرای ۲۷ عضو اتحادیه اروپا با تحریم علیه افرادی که در محکومیت «الکسی ناوالنی»، مخالف غربگرای دولت روسیه، نقش داشتند موافقت کردند.

خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی از توافق سفرای ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در روز دوشنبه برای اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه در ارتباط با پرونده الکسی ناوالنی خبر داده است.

براساس این گزارش، سفرای دائم اتحادیه اروپا در بروکسل در چارچوب رژیم تحریمهای حقوق بشری تحریمهایی را علیه افرادی که با صدور حکم محکومیت ناوالنی مرتبط هستند اعمال کرده‌اند. 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه گذشته تصمیم اتحادیه اروپا برای گسترش تحریم‌ها علیه روسیه بر سر پرونده الکسی ناوالنی را «سیرک» و داستانی از قبل نوشته شده، توصیف کرد.

وزارت خارجه روسیه هم فشارها و تحریمها علیه مسکو طی سالهای اخیر را بر اساس تصورات ساختگی و کلیشه‌های ضد روسی اتحادیه اروپا خوانده و بروکسل را به استانداردهای دوگانه در این زمینه متهم کرده است.

دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تاکید کرده، در پشت تلاش‌های اتحادیه اروپا برای استفاده از این ابزار علیه مسکو می‌توان ماهیت ضدروسی آن را به عنوان اهرمی برای مهار روسیه مشاهده کرد. 

روابط روسیه و اتحادیه اروپا طی ماههای گذشته بر سر مسائل مختلف از جمله پرونده الکسی ناوالنی و فعالیتهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه به تیرگی گراییده است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اخیرا طی یک مصاحبه تاکید کرده بود که دیگر چیزی از روابط مسکو و بروکسل باقی نمانده است.

دادگاهی در مسکو اخیرا الکسی ناوالنی مخالف غربگرای دولت روسیه را به دلیل عدم رعایت قوانین مربوط  آزادی مشروط وی به سه سال ونیم حبس محکوم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.