امیر قربانی: وزارت دفاع در حوزه سامانه‌های موشکی نقطه زن بسیار خوب عمل کرد

امیر یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تحویل دهی چندین فروند هواپیما و بالگرد اورهال شده توسط سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه صنایع هوایی به عنوان یک پشتیبان قوی در بحث تعمیرات اورهال و واگذاری قطعات به ناوگان بالگردی هوانیروز ارتش است، گفت: امروز به جرات می‌توانم بگویم که در سال جهش تولید که راهبرد اساسی کشورمان است به لطف خدا تولیداتی که در تامین آنها تحریم هستیم همه به دست دانشمندان عزیز صنایع هوایی و شرکت‌های دانش بنیان در کشور ساخته می‌شود.

وی افزود: امروز تمام قطعات بالگردی ما به شکل بومی توسط خودمان ساخته می‌شود و به جرات می‌توانم بگویم که ما قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه هستیم و در بعد توان رزمی نیز از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستیم.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه حوزه سامانه‌های دید در شب به صورت بومی در جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است، گفت: تعدادی محدودی از کشورها به این فناوری دسترسی دارند و به کمک سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توانستیم سامانه‌های دید در شب که آرزوی ما بود امروز به لطف خدا بومی شده و در کشور استفاده می‌شود. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که این سامانه‌ها در رزمایش شبانه در سواحل مکران که اخیراً برگزار شد به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در میدان نبرد بود، انجام شد.

امیر قربانی گفت: در حوزه موشکی نیز وزارت دفاع در حوزه سامانه‌های موشکی نقطه زن نیز وزارت دفاع بسیار خوب عمل کرد و به کمک همدیگر توانستیم تجهیزات موشکی نقطه زن را به حد مطلوب برسانیم و با تمام توان حاضر هستیم تا در تمام نقاط کشور از رزمندگان پشتیبانی کنیم.

سیاست ایران مقاومت فعال است

همچنین مهر نوشت؛ امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در آیین الحاق و تحویل دهی انواع هواپیماهای نظامی ترابری سنگین و بالگرد که صبح امروز با حضور وزیر دفاع در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد،  در جمع خبرنگاران، گفت: اینجا باید از مجموعه صنایع هوایی و کارکنان وزارت دفاع تشکر کنم که همیشه برابر مطالبات و نیازهای ما حرکت می کنند و بر همین اساس امروز شاهد تحویل دهی تعداد متنوعی از هواپیماها و موتور ها بودیم

وی افزود: به فضل الهی صنایع هوایی یک صنعت پویا و فعال، مبتکر و خودکفا است که کاملاً قابل اطمینان و اتکا برای بخش های عملیاتی است؛ امروز شاهد تحویل چندین فروند هواپیما و بالگرد بودیم اما در پس این ماجرا ما خلاقیت، ابتکار و نوآوری را می بینیم که با این خلاقیت ها بهینه سازی و ارتقا داشته ایم و البته همکاری با شرکت های دانش بنیان که افق های روشنی را برای ما به همراه خواهد داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تجهیزات تحویل شده امروز، توسط وزارت دفاع به نیروی هوایی ارتش و البته افق روشنی که در حوزه فعالیت‌های علمی و پشتیبانی شاهد هستیم قطعاً در ارتقاء توان دفاعی کشور ما نقش بالایی دارد و ما از مرزهای کشورمان به بهترین شکل و جانانه دفاع خواهیم کرد.

امیر نصیرزاده سیاست جمهوری اسلامی ایران را مقاومت فعال دانست و گفت: مقاومت فعال یعنی درجا نزدن و پیشرفت که ما این موضوع را در صنایع دفاع مشاهده می‌کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.