ترامپ: به نبرد ادامه خواهم داد

چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده که در «کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار» (CPAC) در فلوریدا حضور یافته بود به طور تلویحی از احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ سخن گفت. او ضمن انتقاد از جو بایدن، جانشین خود در کاخ سفید تلاش کرد تا منتقدانش در داخل حزب جمهوریخواه را به حاشیه براند.

 ترامپ پیش بینی کرد که ایالات متحده تحت رهبری جو بایدن، رئیس جمهور این کشور از نظر تأمین نفت به روسیه و خاورمیانه وابسته خواهد بود.

رئیس پیشین کاخ سفید همچنین سیاست بایدن را "آمریکا در جایگاه آخر" توصیف کرد. به گفته ترامپ، یک ماه اول ریاست جمهوری جو بایدن، فاجعه بارترین (عملکرد) در بین روسای جمهور در تاریخ معاصر بوده است. 

دونالد ترامپ ضمن نام بردن از ۱۰ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان و هفت سناتور این حزب که به دومین طرح استیضاح وی رای مثبت دادند خواستار حذف آنها از صحنه سیاسی شد. لیز چنی، سومین مقام ارشد حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان یکی از سیاستمدارانی بود که به دومین استیضاح دونالد ترامپ رای مثبت داد. او همچنین چند روز پیش خواستار عدم نقش آفرینی دونالد ترامپ در آینده سیاسی آمریکا و حزب جمهوریخواه شده بود.

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین با تکرار ادعای «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) گفت که جو بایدن «فاجعه بارترین» ماه نخست زمامداری را در میان روسای جمهوری ایالات متحده تجربه کرده است.

دونالد ترامپ ضمن کم اهمیت جلوه دادن اختلاف های درونی حزب جمهوریخواه تاکید کرد که یک سوی اختلاف های کنونی «چند نفر از سیاستمداران در واشنگتن» و در طرف دیگر «بقیه در سراسر کشور» قرار دارند. چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده پیش از این از احتمال تاسیس یک حزب جدید سخن گفته بود. وی با این حال چنین احتمالی را در جریان سخنرانی خود منتفی دانست. او گفت: «من به نبرد در کنار شما ادامه می دهم. احزاب جدید تاسیس نخواهیم کرد.»

دونالد ترامپ، ۷۴ ساله در بخشی از سخنرانی خود گفت که جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ کنترل مجلس نمایندگان و مجلس سنا را از دموکرات ها بازپس خواهند گرفت. وی در ادامه ضمن تاکید بر پیروزی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ گفت: «حالا او چه کسی خواهد بود؟ چه کسی؟ [...] شاید تصمیم گرفتم برای سومین بار هم [دموکرات ها] را شکست بدهم.»

سخنرانی یکشنبه شب دونالد ترامپ تهدیدی علیه منتقدان خود در داخل حزب جمهوریخواه محسوب می شود. او وعده داده است که با حمایت از رقبای منتقدانش در رقابت های درون حزبی آنها را از صحنه سیاسی حذف خواهد کرد. رئیس جمهوری پیشین آمریکا که امکان ارتباط گیری با دهها میلیون هوادار خود از طریق شبکه های اجتماعی را از دست داده است برای کسب نامزدی جمهوریخواهان در سال ۲۰۲۴ علاوه بر پیروزی حزبش در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ به حذف منتقدانش در داخل حزب در جریان رقابت های مقدماتی نیز نیاز خواهد داشت

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.