سناتور رند پل همچنان به تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا معتقد است

سناتور رند پل در برنامه ای بی سی گفت: درباره اینکه آیا تقلبی رخ داده بود یا خیر، باید بگویم که هرگز به ما اجازه ندادند هیچگونه ارائه‌ای در دادگاه داشته باشیم که بشود حقیقتا به بررسی مدارک پرداخت. بیشتر موارد را به بهانه فقدان پایه و اساس رد کردند و این یک راه برای عدم بررسی موضوع است.

خبرنگار ای بی سی در پاسخ به او گفت: هیچ انتخاباتی عالی نیست. بعد از تحقیقات و شمارش و بازشماری ها، وزارت دادگستری به ریاست ویلیام بار که شخص ترامپ منصوب کرده بود، گفت هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده وجود ندارد. آیا نمیتوانید بگویید که "این انتخابات دزدیده نشده است؟"

این سناتور اهل کنتاکی پاسخ داد: حرفم این است که اگر ما میخواهیم اعتماد بیشتری به انتخابات‌های ما وجود داشته باشد و ۷۵ درصد از جمهوریخواهان هم با من موافق هستند، باید به انسجام انتخابات نگاهی بیندازیم.

رند پل به نقش دونالد ترامپ در تردیدافکنی درباره این انتخابات اذعان نکرد.

زمانی که این سناتور با حرف های ویلیام بار به چالش کشیده شد، گفت: بله او چنین حرفی زد. آن یک اظهار عقیده بود. در آن ایالتها هیچ نوع بررسی برای رسیدگی به مشکلاتی که ما داشتیم و اینکه ببینیم که آیا میشود آنها را درست کرد یا خیر انجام نشد. مشکلات زیادی بود و مقامهای ایالتی به شکلی غیرقانونی قانون را تغییر دادند و این باید درست شود و من قصد دارم برای تصحیح آن سخت تر کار کنم و حرف کسانی که مرا دروغگو خطاب می‌کنند، تاثیری بر من ندارد.

در حالی که رند پل یکی از بسیار جمهوریخواهانی است که ادعاهای "بی اساس" ترامپ درباره تقلب انتخاباتی را تکرار می‌کند، این سناتور کنتاکی با تایید کالج الکترال در هفتم ژانویه مخالفتی ندارد و پیشتر هم گفته بود که به اعتقاد او کنگره نباید نتایج را باطل میکرد.

سناتور ایمی کلوبشار، از سیاستمداران دموکرات آمریکایی در مصاحبه جداگانه‌ای با ای بی سی به اظهارات رند پل پاسخ داد. او گفت: همانطور که به حرفهایش گوش میکردم، با خودم گفتم "خب برای همین است که جو بایدن برده است."

کلوبشار افزود: مردم آمریکا همین الان مشکلاتی دارند. آنها به بسته کمکی مرتبط با پاندمی نیاز دارند. من کاملا باور دارم که ما میتوانیم این دادگاه استیضاح را مدیریت کنیم و همانطور که مردم آمریکایی این کار را میکنند، برای آنچه ما نیاز داریم انجام شود، تردستی کنیم.   

این سناتور دموکرات گفت که برگزاری دادگاه استیضاح برای ترامپی که از راس قدرت رفته است، مطابق قانون اساسی است. او افزود: همینطور راهی هست که در آینده اجازه ندهیم ترامپ دوباره در انتخابات شرکت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.