مجلس رای به پولی شدن شبکه دانش‌آموزی شاد داد

وزیر ارتباطات افزود: سپس نماینده مردم تهران در مجلس -مجتبی رضاه خواه- در توئیتر خود نوشت «مجلس امروز مصوب کرد که قیمت اینترنت برای پیام‌رسان‌های داخلی ۲۰ درصد قیمت آن برای پیام‌رسان خارجی باشد. مجلس هفته پیش تصویب کرده بود که اینترنت گران نشود، امروز تصویب کرد که اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی به یک پنجم قیمت برسد» این نماینده با توئیت خود مدعی شد که مجلس، اینترنت بسیار ارزان را تصویب کرده است.

آذری جهرمی تاکید کرد: در پاسخ به این توئیت رئیس سازمان تنظیم مقررات به نماینده تهران گفت بود که بر اساس مصوبه دولت، هم اکنون «شاد» رایگان است. برخی دیگر از پیام‌رسان‌ها هم با توافق با اپراتورها، ترافیک خود را رایگان کرده‌اند. مصوبه شما ضد رایگان بودن پیام‌رسان‌های داخلی است. ضمنا اطلاق اینترنت به ترافیک پیام‌رسان داخلی صحیح نیست. اینترنت، اینترنت است.

جهرمی با بیان این که بنابراین باز هم ادعای ارزان کردن اینترنت توسط مجلس صحیح نیست، درباره تاثیرات این مصوبه یادآورشد: اول این که دولت مدتهاست استفاده از «شاد» را رایگان کرده است. اما چون در مصوبه جدید مجلس، دولت مکلف شده قیمت پیام رسان داخلی را ۲۰ درصد اینترنت لحاظ کند، عملا دولت دیگر «اجازه» رایگان کردن «شبکه دانش‌آموزی شاد» را ندارد و از سال بعد استفاده از «شاد» صرفا با پرداخت هزینه ممکن است؛ به همین راحتی.  مصوبه‌ای ضد عدالت اجتماعی و مخالف مردم مناطق محروم تصویب شد.

وزیر ارتباطات در نهایت نیز به نمایندگان مجلس توصیه کرد که با هم مشورت کنید.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.