دریادار خانزادی: تمام معادلات دشمن در دریا بهم ریخت

آیین تجلیل از مهندسین نمونه و اولین گردهمایی افسران فنی نیروی دریایی ارتش با حضور امیر دریادار خانزادی در منطقه یکم امامت این نیرو در بندرعباس برگزار شد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت مولود کعبه امام علی (ع) و روز مهندس، گفت: امروز در جمع مردان پرتلاشی هستم که آنچه را نیست می‌سازند و آنچه را که هست عملکردش را به بهترین نحو ارتقا می‌دهند.

وی با تاکید بر این موضوع که روز مهندس برای نیروی دریایی راهبردی ارتش، بیشتر از هر جای دیگر مهم است، افزود: همواره موفقیت در پیشرفت‌های فنی، توان رزمی و دیگر حوزه‌ها که نتایج مطلوب در نیروی دریایی ارتش به همراه داشت از ارتباط و هماهنگی‌های قوی با مجموعه مهندسی این نیرو به دست آمده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش یک نیروی تجهیزات محور است و ما بر پایه همین تجهیزات، ماموریت‌های محوله خود را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: تجهیزات دریایی بسیار پیچیده و مبتنی بر فناوری‌های روز و مورد نیاز در آب‌های بین‌المللی و لازمه بهره برداری از زیرساخت‌های پیچیده است و این شاخصه، نیروی راهبردی دریایی را متمایز از سایر نیروها می‌سازد.

اسکورت نفتکش ها توسط نیروی دریایی ارتش /معادلات دشمن در دریا بهم ریخت

دریادار خانزادی افزود: تنوع تجهیزات یعنی تنوع تخصص‌های موجود و این تخصص‌ها بخشی در حوزه ناوبری، تکاوری و تفنگداران دریایی و غیره هستند که تحت مدار شناورهای سطحی، زیرسطحی، هوادریا، تجهیزات جنگ الکترونیک، موشکی و اپتیکی تمرکز دارند.

وی تصریح کرد: اینکه امروز نیروی دریایی ارتش با اقتدار در دریای سرخ حضور دارد و نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران را که توسط گروه‌های تروریستی نیابتی مورد تهدید قرار می‌گیرند را اسکورت کرده و به سلامت از مسیر تنگه باب المندب به سوی دریای سرخ عبور می‌دهد برای ما جای بسی شکر و عزتمندی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه اعزام ناوگروه‌های این نیرو باعث شده است تمام معادلات دشمن در دریا بهم بریزد، گفت: دشمنان می‌خواستند در مرحله اول بنادر را روی ما ببندند و در مرحله دوم دریاها و مسیرهای دریایی را برای کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های ما ناامن کننده که با حضور به موقع و قاطع نیروی دریایی ارتش، این دسیسه‌ها شکست خورد.

در پایان این مراسم از فرماندهان، مهندسین نمونه و مسئولانی که در به ثمر رسیدن پروژه‌های ساخت و ساز بومی اهتمام داشتند، قدردانی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.