اتهام زنی فرمانده سنتکام به ایران

فرمانده ارشد تروریست‌های سنتکام امروز هشداری درباره حملات اخیر به اربیل در کردستان عراق و عربستان سعودی داد و مدعی شد این حملات ازسوی ایران انجام شده است.

او سپس مدعی شد «افزایش چنین حملاتی در هفته‌های اخیر بیانگر انتساب آن به سیاست‌های ایران و افزایش خطر این کشور است.»

مک‌کنزی در بخشی از سخنانش گفت: «به اعتقاد ما تمام این مسائل از ایران نشأت می‌گیرد.»

فرمانده تروریست‌های سنتکام این اظهارات را در راستای تصمیم دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» مطرح کرد و مدعی شد این هشداری است به بایدن برای متقاعد کردن او به عدم بازگشت به توافق برجام.

ماه گذشته منابع خبری از سقوط دو موشک در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در کردستان عراق خبر داد.

شبکه الجزیره نیز به نقل از خبرنگار خود از وقوع سه انفجار در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل خبر داد و اعلام کرد ستون‌های دود از محوطه فرودگاه به هوا برخاسته است.

این رسانه از پرواز بالگرد‌های UH ۶۴ آمریکا بر فراز فرودگاه اربیل خبر داد. این پایگاه اعلام کرد یکی از موشک‌های شلیک شده به داخل بخش نظامی پایگاه آمریکا و نیز خوابگاه سربازان آمریکایی سقوط کرده است.

پس از آن منابع خبری اعلام کردند اصابت این موشک‌ها به پایگاه اربیل عراق ناکامی مجدد سامانه پدافند هوایی آمریکا را ثابت کرد.

اربیل توسط یک سامانه دفاع هوایی پاتریوت آمریکا محافظت می‌شود. همچنین در آنجا یک سامانه سلاح آتش سریع سی رم برای محافظت از پاتریوت وجود دارد. هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد هیچ یک از این سامانه‌ها هنگام اصابت تعدادی موشک به پایگاه و فرودگاه فعال شده اند یا نه.

آمریکا و عراق می‌گویند برآورد‌ها حاکی از اصابت ۱۴ موشک به فرودگاه و پایگاه آمریکا است، اما گفته می‌شود گروه مسئول این حملات می‌گوید ۲۲ موشک شلیک شده است.

در حالی که اربیل به عنوان «منطقه به خوبی دفاع شده» توصیف شده است، اما تاکنون اشاره‌ای به تلاش برای ساقط کردن موشک‌های شلیک شده، نشده است.

گفتنی است نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقرند که بزرگترین پایگاه آن‌ها «عین الاسد» در استان الانبار واقع در غرب این کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.