دولت بایدن ولیعهد سابق سعودی را آزاد می‌کند

این خبرگزاری اعلام کرد، دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» هفته گذشته با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی گفت‌وگو نکرده است و از این رو به وی «بی‌اعتنایی» کرده است.

کاخ سفید به تازگی اعلام کرد، بایدن با بن سلمان تماس تلفنی نخواهد داشت و چنانچه مکالمه‌ای صورت گیرد با پادشاه سعودی‌ها خواهد بود.

به نوشته این وبگاه خبری دوران مکالمات واتساپی «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مشاور او در امور خاورمیانه، به سر آمده و پیشتر نیز دولت بایدن در کمپین تبلیغاتی خود اعلام کرده بود که قصد بازبینی روابط با ریاض را دارد.

این روزنامه همچنین اعلام کرده است که، دولت جدید آمریکا اطلاعات مربوط به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سابق، را افشا خواهد کرد. این اطلاعات نشان می‌دهد ولیعهد سعودی دستور قتل او را صادر کرده است.

امروز «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز از انتشار گزارشی اطلاعاتی درباره قتل جمال خاشقجی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «دولت بایدن گزارشی را درباره قتل خاشقجی آماده می‌کند و این گزارش به زودی از سوی دفتر اداره اطلاعات ملی پس از برداشته شدن طبقه بندی محرمانه از این سند، منتشر خواهد شد.»

جمال خاشقجی که برای واشنگتن پست مقاله می‌نوشت، از سال ۲۰۱۷ مقیم آمریکا بود و به انتقاد‌های تندش از عربستان سعودی شهره شده بود. او در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۸ در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به دست تیم تروریستی سعودی کشته شد و تا کنون جنازه وی پیدا نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.