پسکوف: بیانیه‌های دولت بایدن قابل پیش بینی بودند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای با کانال یک تلویزیون روسیه درباره بیانیه‌ها و رویکرد دولت جدید آمریکا درباره انتساب حملات سایبری در آمریکا به روسیه و همچنین تعیین جایزه برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان توسط روسیه گفت: این نسبتا قابل پیش بینی بود چرا که دولت جدید، مقامهای قدیمی هستند که آنها را به خوبی میشناسیم. درخصوص این بیانیه‌های بعید است که واشنگتن از کلمه "شریک" برای توصیف ما استفاده کند. و البته آنها همچنان به ما بیشتر به عنوان دشمن نظر دارند.

پسکوف تاکید کرد، روسیه با ایده منعطف بودن در روابط با دولت جدید آمریکا مشکلی ندارد اما یک سری خطوط قرمز وجود دارد.

پسکوف خاطرنشان کرد: انعطاف پذیری یک عنصر جزء روابط بین‌الملل است. ما حاضر به منعطف بودن هستیم اما ما حاضر نیستیم به ما دستور داده شود، یا ما را ساده تصور کنند یا از خطوط قرمز ما عبور کنند. در غیر این صورت ما انعطاف پذیری لازم را نشان داده‌ایم. اما برای آن محدودیتهایی وجود دارد.

سخنگوی کرملین همچنین با نگاه به روابط آمریکا و روسیه در مدت بعد از سقوط شوروی گفت: روسها پیش بینی یک "ماه عسل با بزرگترین قدرت دنیا" را داشتند که برای آنها دموکراسی بیاورد. وقتی زیردریایی‌ها و هوانوردی استراتژیک ما چند تکه و نابود شد، ما دست زدیم. با این حال وقایع بعدی حاکی از وجود استانداردهای دوگانه در روابط جدید بود.

او اظهار کرد، روسیه کودتا در اوکراین و صحبت درباره این که باید ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی را تحویل بدهد رد کرد و اینها "همان خط قرمزهایی هستند که نباید از آنها عبور کرد."

سخنگوی کرملین هم‌چنین با اشاره به تظاهرات مخالفان در روسیه و رویکرد غرب نسبت به آن بیان داشت، به همه نقطه نظرات احترام می‌گذارد اما قاطعانه با شرکت شهروندان در تجمعات غیرمجاز مخالف است.

پسکوف تاکید کرد که او "قاطعانه مخالف شرکت در تجمعات غیرقانونی" بوده و استدلال کرد که "هیچ ارزیابی دیگری نمی‌تواند

وجود داشته باشد، این نقض قانون است".

پسکوف در ادامه گفت، هر چند که بسیاری خواهند گفت که اعتراضات مردم زیادی را به خود کشاند اما تعداد آنها در مقایسه با تعداد روسهایی که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رای دادند رنگ می‌بازد.

سخنگوی کرملین در ادامه بیانیه‌های سفارت آمریکا درخصوص اعتراضات غیر مجاز روز شنبه در روسیه را مداخله در امور داخلی این کشور دانست.

سفارت آمریکا ادعا کرد که اعتراضات غیرمجاز در سراسر روسیه را رصد می‌کند و مقامهای روسیه را متهم به سرکوب آزادی بیان و آزاد تجمع کرد.

پسکوف افزود: البته اینها بیانیه‌هایی نامناسب هستند. و البته مفهوم آنها مداخله صریح در امور داخلی ماست. اگر سفارت ما زمان تجربه ناآرامی مدنی در آمریکا به این طریق واکنش نشان می‌داد حدس میزنم که این باعث ناخرسندی حتمی واشنگتن می‌شد. من میخواهم به همتایانمان توصیف کنم که خودشان را در چنین وضعیتی تصور کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.