زنگ خطر افزایش شیوع کرونا در تهران

علیرضا زالی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود اینکه برخی از شاخص‌ها رشد کرده اند هنوز به طور قطع نمی‌توانیم بگوییم که وارد خیز چهارم کرونا شده ایم.

زالی با اشاره به اینکه وقوع ابتلاء در تهران به طور سینوسی است گفت: آمار مراجعین در حوزه سرپایی و بستری افزایش داشته و طی ۲۴ ساعت اخیر میزبان ۷ هزار و ۴۱۱ بیمار با تشخیص کرونا در بخش‌های سرپایی بهداشت و درمان بوده ایمکه در مقایسه با هفته گذشته میزان مراجعین این حوزه ۱۲.۱ دهم درصد رشد داشته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر تعداد بیماران جدید نیز به ۳۸۲ نفر رسیده است عنوان داشت: این آمار نیز در مقایسه با هفته قبل ۱۰.۱ دهم درصد رشد داشته است و تعداد بیماران مراقبت ویژه ۱۱۰ بیمار است که این عدد نیز در مقایسه با هفته قبل ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: این افزایش‌ها زنگ خطری برای ابتلای بیشتر است مخصوصاً اینکه به روزهای پایانی سال و حضور بیشتر مردم در اجتماعات و مراکز خرید مواجه هستیم.

زالی اظهار داشت: در فرم کلاسیک زمان بروز بیماری ۱۴ روز بود که در فرم جهش یافته بروز بیماری به ۳ تا ۵ روز تغییر یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.