تکذیب یک ادعا علیه دولت سیدمحمد خاتمی

یکی از معاونین وزارت امور خارجه در دولت نهم و دهم اخیرا طی یک برنامه تلویزیون در شبکه افق سیما مدعی شد که در دولت اصلاحات کسانی طرح داده بودند و حتی پنهانی مذاکره کردند که جزایر تنب بزرگ و کوچک را بدهند تا روابط ما با کشورهای منطقه احیا شود.

سیدمحمد صدر، معاون عربی - آفریقایی وزارت خارجه در دولت اصلاحات در این خصوص اظهار داشت: ادعایی که در سیمای جمهوری اسلامی ایران شد کذب محض است و هیچ گونه واقعیت ندارد و من تعجب می کنم در سیمای جمهوری اسلامی ایران مطالبی مطرح می شود که منافع ملی و تمامیت ارضی ایران را زیر سؤال می برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اصلا چنین بحثی در دوران اصلاحات در وزارت خارجه مطرح نبود، تصریح کرد: علی رغم اینکه قضیه جزایر سه گانه یک داستان طولانی دارد و مربوط به ۹۰ سال پیش است و قبل از دولت اصلاحات بحرانی در رابطه با این مسأله پیش آمده بود، هنر سیاست خارجی دولت اصلاحات این بود که ضمن تحکیم حاکمیت ایران بر سه جزیره، بحرانی که از قبل به وجود آمده بود را حل کرد و پشت سر گذاشت و رابطه را با کل کشورهای حاشیه خلیج فارس گسترش داد و می شود گفت جزو بهترین دوران های رابطه ایران با مجموعه این کشورها بود.

تکذیب یک ادعا علیه دولت سیدمحمد خاتمی

سیاست خارجی و روابط بین الملل یک بحث ملی مربوط به تمام ملت است

وی افزود: شناخت دقیقی نسبت به کسی که این مطالب را مطرح کرده ندارم ولی مخاطب من سیمای جمهوری اسلامی است که مربوط به ایران و انقلاب اسلامی است و باید در جهتی حرکت کند که تمامیت ارضی ایران را خدای ناکرده زیر سؤال نبرند. توصیه من به سیما و آقای گوینده این است که اگر به این مرز و بوم دلبستگی دارید و اگر طرفدار جمهوری اسلامی هستید، مسائلی که مربوط به تمامیت ارضی کشور است را وارد درگیری های جناحی و مخالفت های حزبی با یکدیگر نکنید؛ چرا که بحث سیاست خارجی و روابط بین الملل یک بحث ملی مربوط به تمام ملت است و نباید هیچ گونه سوء استفاده از این مسأله بشود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.