هشدار مجلس خبرگان درباره مذاکره مجدد با آمریکا/ مسائل دفاعی و موشکی قابل مذاکره نیستند

 مجلس خبرگان رهبری در پایان هشتمین اجلاس رسمی خود در ماه شریف رجب در آستانه ولادت با سعادت مولی الموّحدین حضرت علی ابن ابیطالب «علیه السلام» با تبریک میلاد مسعود حضرت جواد الائمه امام محمدتقی «علیه السلام» ضمن تهنیت این ایام فرخنده و به امید بهره مندی از برکات معنوی ماههای رجب، شعبان و رمضان بر نکات زیر تأکید می‌نماید؛

۱. با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد فجر انقلاب اسلامی، ضمن قدردانی از حضور گسترده ملت بزرگ ایران اسلامی که با توجه به محدودیت‌های کرونایی در ۲۲ بهمن امسال، حماسه‌ای متفاوت آفریدند، تجدید بیعت با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی «قدس سره» و رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای درگام دوم انقلاب اسلامی را موجب امید بیشتر دوستان و نا امیدی استکبار جهانی می‌دانیم و با توجه به ضرورت حفظ ارزش‌های دینی و آرمانهای انقلاب اسلامی بر پرهیز از حرکات تفرقه افکنانه در صفوف به هم پیوسته ملت تأکید داریم.

۲. خدای را سپاس که با مقاومت و تحمل سختی‌ها و مشکلات توسط مردم نجیب ایران، سیاستِ تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری آمریکای جنایتکار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رنگ باخته و با شکست مواجه شد. جهانیان دیدند که یکی دیگر از رؤسای جمهور خبیث و بی منطق آمریکا به زباله دان تاریخ پیوست، اما به فضل خداوند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اتکاء به «پشتوانه عمیق مردمی» همچنان با صلابت به پیش می‌رود. استکبار جهانی بداند بازگشت یا عدم بازگشت آمریکا به برجام، اثری در مقاومت ملت شریف ایران ندارد و بازگشت آنان به برجام بدون رفعِ عملیِ تحریم‌ها، نه تنها نفعی ندارد، بلکه مضر هم هست.

۳. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همواره بر اصل «عزت، حکمت و مصلحت» استوار بوده و بر مذاکره و تعامل سازنده با جهان؛ به ویژه کشورهای منطقه تأکید دارد. لکن مذاکره مجدد با آمریکا بر سر مسائل توافق شده را خط قرمز نظام دانسته و مسائل دفاعی و موشکی خود را غیر قابل مذاکره می‌دانیم و تأکید می‌کنیم که با همدلی سران قوا و تبعیت مسؤولان محترم نظام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دفاعِ یکدل و یکصدا از عزت و استقلال کشور حتماً در برابر حربه‌های دشمنان پیروز خواهیم شد.

۴. ضمن قدردانی از مردم عزیز ایران و همکاری آنان در عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی و تقدیر از تلاش‌های فداکارانه کلیه دست اندرکاران و کادر پزشکی و پرستاری در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم به ویژه دانشمندان عزیز کشورمان که با ساخت واکسن کرونا «شعار ما می توانیم» را تحقق عینی بخشیدند و نیز نیروهای جهادی حوزوی و بسیجی و کسانی که در قالب طرح کارساز سردار سلیمانی به یاری کادر درمان رفتند، به مردم عزیز توصیه می‌شود همچنان مراقبت‌ها را ادامه دهند تا در پرتو عنایات خداوند متعال و در سایه همدلی و وحدت همگانی، این برهه سخت نیز با سلامتی و موفقیت، پشت سر گذاشته شود.

هشدار مجلس خبرگان درباره مذاکره با آمریکا /در انتخابات ۱۴۰۰سیاه‌نمایی نشود

۵. مقام معظم رهبری بارها بر دولت جوان و حزب اللهی تأکید نموده‌اند. انتخابات در جمهوری اسلامی، میدان حضور و مشارکت حداکثری اقشار مردم در عرصه اجتماعی - سیاسی است و شرکت گسترده در انتخابات، حق و تکلیف دینی و ملی عموم شهروندان است. مجلس خبرگان رهبری، ضمن دعوت از مردم شریف ایران برای حضور پرشور در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ تأکید می‌کند به کارگیری شیوه‌های صحیح و منطقی در معرفی و تبلیغ کاندیداها و پرهیز از سیاه‌نمایی، روش‌های غیر شرعی و رعایت اخلاق از شرایط ضروری یک انتخابات شایسته و در طراز نظام اسلامی است و در چنین فضایی، امکان تشخیص اصلح فراهم می‌آید. اقدام هوشمندانه ملت ایران در انتخابات ۱۴۰۰ تضمین کننده آینده روشن و تحقق پیشرفت و عدالت خواهد بود.

۶. بی شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسؤولان نظام، رفع مشکلات معیشتی و کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر است، اما موضوع گرانی و تورم که اکثریت مردم را آزار می‌دهد عزم و همتی مضاعف از سوی سران محترم قوا می‌طلبد تا با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر کاربردی، نسبت به مسأله اشتغال، رفع بیکاری و فقر، مبارزه با گرانی و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی، بیش از پیش اهتمام داشته باشند. خصوصاً با اصلاح ساختار بودجه و توقف تزریق نقدینگی از سوی دولت و بانک مرکزی و افزایش مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع درآمد و تلاش برای ثبات قیمت ارز و هدفمندتر شدن یارانه‌ها. از مردم خداجو، خیرّین عزیز و نهادهای حمایتی نیز انتظار می‌رود همان گونه که در ماه‌های گذشته در قالب طرح مواسات و کمک‌های مؤمنانه، یاری گر خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا یا زلزله بودند؛ با نزدیک شدن به سال نو با تمسک به آیات شریفه «وَتَعاوَنوا عَلَی البِرِّ وَ التَّقوی» و «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» همچنان در مسیر فرهنگ مواسات و همدلی گام بردارند.

در خاتمه، یاد و خاطره امام راحل (ره)، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم به ویژه سردار دلاور سپاه اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید دکتر محسن فخری زاده، دانشمند عرصه دفاعی و هسته‌ای کشور و همچنین نمایندگان فقید مجلس خبرگان رهبری که در یک سال گذشته به لقاءالله پیوستند را گرامی داشته، خداوند سبحان را به خاطر وجود رهبری حکیم و فرزانه و حضور مردمی بصیر و آگاه شاکریم و اذعان داریم که حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستآوردهای شگرف آن با حفظ محوریت ولایت فقیه و حمایت همه جانبه مردمی فداکار و با همبستگی ملی که رمز پیروزی ملت شریف ایران در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی بوده است، امکان پذیر خواهد بود ان شاءالله تعالی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.