حمایت قاطع شورای وحدت از نامزدی رئیسی در انتخابات 1400

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان  درباره اظهارات اخیر حدادعادل مبنی بر احتمال توافق شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در روزهای آینده گفت: خوشبختانه اراده سیاسی برای همگرایی و تجمیع ظرفیت‌ها وجود دارد و گفت‌وگوهای کلی نیز  در این راستا انجام شده و دو سه محور برای تصمیم‌گیری باقی مانده است.

وی تاکید کرد: امروز نیازمند اراده عملی برای برداشتن گام‌های نهایی و در کنار هم قرار گرفتن حوزه سیاست‌گذاری و اجرایی دو مجموعه هستیم. 

متکی در پاسخ به این سوال که آیا در ارتباط با بحث توافق برای بستن لیست انتخاباتی، محورهای خاصی در نظر گرفته شده است؟ گفت:  طبیعی است که یکی از بحث‌ها در مجموعه‌ها و قرارگاه‌های انتخاباتی بحث نامزدها است که این مسئله پروسه خاص خودش را دارد و معمولا کمیته‌هایی در این رابطه تشکیل می‌شود و این کمیته‌ها بررسی‌های خود را به مجموعه انتخاباتی منتقل کرده و نهایتاً تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد.

سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد:‌ در شرایط فعلی مسئله اصلی تجمیع ظرفیت‌های موجود میان  مجموعه متشکل از نمایندگان احزاب و تشکل‌های اصولگرا، نمایندگان اقشار و نمایندگان روحانیت و هسته مرکزی شورای ائتلاف است  که در دو گروه سه نفره فعالیت می‌کند. بنابراین بحث محوری بر سر حضور و مشارکت فعال اجزای دو مجموعه در قالب مجموعه‌ای جدید است. 

متکی، در واکنش به این مطلب که در بحث مصداقی گمانه‌زنی‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه با توجه با ترکیب اعضای شورای وحدت به نظر می‌رسد این شورا در حال ساماندهی فعالیت‌های انتخاباتی آقای لاریجانی است ولی در کنار این گمانه‌زنی‌ها برخی چهره‌های شاخص شورای وحدت در روزهای اخیر از حمایت قاطعانه این شورا از آقای رئیسی در صورت کاندیداتوری ایشان سخن گفته‌اند، تصریح کرد: شورای وحدت ورود مصداقی به بحث نامزدها را هنوز آغاز نکرده‌ است و تنها بحث کلی که مطرح شده در مورد جناب آقای رئیسی بوده و نظر ما هم در این رابطه خیلی صریح اعلام شده که با ورود آقای رئیسی به صحنه انتخابات،‌ شورای وحدت قویاً از ایشان حمایت خواهد کرد.

وی افزود: درباره سایر کاندیداها هیچ بررسی در شورای وحدت آغاز نشده و گمانه‌زنی‌های پیرامون برخی از افراد خاص دلایل سیاسی خاص خود را دارد که جزئیات آن را باید از گمانه‌زنندگان جویا شوید. بنابراین همانطور که تاکید کردم ما در شورای وحدت بررسی هیچ نامزدی را غیر از آقای رئیسی آغاز نکرده‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.