۶ پلیس کنگره آمریکا اخراج شدند

به گزارش نشریه هیل، علاوه بر اخراج شماری از افسران، تحقیقات بیشتر از نزدیک به ۳۰ افسر دیگر در ارتباط با اقدامات آنها در پاسخ به شورش مرگبار ۶ ژانویه (۱۷ دی) به ساختمان کنگره در حال انجام است.

"یوگاناندا پیتمن" سرپرست پلیس کنگره آمریکا دستور داده است که هر عضوی از بخش وی که رفتار او مطابق با قوانین این مرکز در زمان حمله به ساختمان کنگره نبوده مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

شبکه سی ان ان همچنین از انجام بازجویی و تحقیقات درباره ۳۵ افسر خبر داد و افزود که ممکن است به شمار افسران اضافه شود زیرا بازجویان از طریق شبکه های اجتماعی و ادعاها نقش افسران در این شورش را مورد بررسی قرار خواهند داد.

اخراج و انجام تحقیقات از افسران در حالی صورت می گیرد که از روز اول شک و شبهاتی در مورد واکنش نیروهای پلیس در مواجه با حمله اوباش و هوداران ترامپ که منجر به کشته شدن پنج نفر شد وجود داشته است.

در تاریخ ششم ژانویه (۱۷ دی‌ماه) دونالد ترامپ که حاضر نبود شکست را بپذیرد، با تکرار تقلب، هواداران خود را برای شورش و یورش به ساختمان کنگره تحریک کرد و انان با حمله به کنگره آمریکا شمارش آرای گزینشگران ایالتی و تایید پیروزی جو بایدن را متوقف کردند.

به موجب این تحریک، پنج نفر کشته و تعدادی مجروح شدند و بر همین اساس یعنی «تحریک به شورش»، مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را بار دیگر استیضاح کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.