زنگ خطر کرونای انگلیسی در 2 شهرستان بصدا درآمد

دکتر محمود کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مشاهده مواردی از شیوع کرونای انگلیسی در استان‌های تهران، البرز و قزوین که با شهرستان‌های زرندیه و ساوه هم مرز بوده و در مجاورت این دو منطقه قرار دارند احتمال شیوع کرونای انگلیسی متاثر از تردد شهروندان وجود دارد.

وی تاکید کرد: از شهروندان ساکن در این دو شهرستان درخواست می‌شود تا با عدم تردد بین استانی اجازه سرایت ویروس کرونای انگلیسی را ندهند و پروتکل‌های لازم را در این خصوص رعایت کنند.

او با اشاره به اینکه هم اکنون شهرستان ساوه در وضعیت زرد و زرندیه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، افزود: در روزهای اخیر میزان مراجعه مبتلایان به کرونا در این دو شهرستان افزایش یافته است و چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود قطعا میزان ابتلا افزایش یافته و وارد پیک چهارم خواهیم شد که طبق تجربه های گذشته هر پیک جدیدی نسبت به پیک قبلی شدیدتر است و آمار مبتلایان و جانباختگان افزایش می یابد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه گفت: اگر علائم کرونا دارید یا با بیمار مبتلا به کرونا در تماس بودید در اسرع وقت به نزدیک ترین مرکز یا پایگاه سلامت مراجعه کنید و در صورت وجود هرگونه علائم مربوطه جهت تست کووید ۱۹ به مراکز منتخب منطقه خود مراجعه کنید.

وی با تاکید بر اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تغییر وضعیت خطر، کاهش مرگ و میر و توسعه رونق کسب و کار کمک کنیم، افزود: از برپایی و شرکت در مهمانی‌ها و مجالس عروسی و ترحیم، بدون توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی خودداری کرده و از سفرهای برون شهری غیرضروری خودداری کنیم.

دکتر کریمی با تاکید بر اینکه مبتلا شدن به این بیماری ننگ و عار نیست، افزود: کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد، از خود و خانواده خود در برابر کرونا محافظت کنید. دائما دست‌های خود را با آب و صابون بشویید و با رعایت نکات بهداشتی قدردان کادر درمان باشید.

وی با اشاره به اینکه رفت و آمد فرد مبتلا به کرونا در سطح جامعه باعث انتشار بیماری خواهد شد، افزود: برای انجام کارهای ضروری خارج از منزل از ماسک و دستکش استفاده کنید چراکه عادی پنداری و بی توجهی به وجود این ویروس موجب گسترش بیشتر آن خواهد شد. اگر نتیجه آزمایش شما مثبت است یا دارای علائم هستید تا بهبود کامل در منزل بمانید و اگر به این بیماری مبتلا شدید از دیگران پنهان نکنید چراکه نسبت به افراد مسئولیت دارید.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه از ابتلای ۹ نفر و بستری شدن ۳ نفر در ساوه و زرندیه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال ۱۳۳۰۵ نفر در دو شهرستان ساوه و زرندیه به این بیماری مبتلا شده و متاسفانه ۳۲۴ نفر جان باخته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد سه نفر در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند، گفت: ۹ نفر در ساوه و زرندیه در شبانه روز گذشته به صورت قطعی از موارد مثبت جدید کرونا هستند.

کریمی با تاکید بر اینکه مراجعه زودهنگام جهت تشخیص و درمان کرونا، در کنترل بیماری و کاهش عوارض آن کمک بسیاری می‌کند، افزود: در صورت مشاهده هر یک از علائم کرونا حتی علائم سرماخوردگی خفیف، در اسرع وقت جهت ویزیت پزشک و انجام تست کرونا که بصورت رایگان انجام می شود به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی یا مرکز منتخب کرونا، مراجعه کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.