نظامیان ایالات متحده در ادامه جابجایی‌ها و تحرکات غیر قانونی خود بین اراضی عراق و سوریه، پایگاه خود در منطقه «تل علو» واقع در حومه استان الحسکه را ترک و تجهیزات نظامی خود را به عراق منتقل کردند.

در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش آمریکا از صبح دیروز (جمعه) به انتقال و جابجایی وسایل نظامی و نیروهای خود در منطقه تل علو در «الیعربیه» واقع در دورترین نقطه شمال شرق الحسکه و در نزدیکی مرزهای عراق مبادرت کرد.

روزنامه الاخباریه هم در این باره نوشت: عملیات تخلیه کامل پایگاه مذکور و انتقال نظامیان اشغالگر آمریکایی از طریق گذرگاه غیرقانونی «الیعربیه» به اراضی عراق، بعد از ظهر روز جمعه به پایان رسیده است.

این عملیات تخلیه، چهار روز پس از ورود نظامیان آمریکایی از عراق به پایگاه‌هایشان در حومه شهر الحسکه صورت گرفت و چهار بالگرد در پایگاه الشدادی جهت پیاده کردن چندین نیرو و جبعه های حامل سلاح و موشک فرود آمده است.

استقرار نظامیان آمریکایی در اطراف چاه‌های نفت سوریه در منطقه «الجزیره» از یک سو و محاصره ساکنان محلی به منظور ممانعت از دستیابی آنها به منابع انرژی، مواد غذایی و دارویی از سوی تروریست های آمریکایی ادامه دارد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و از آن زمان به بعد، به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کرده‌اند.

آمریکاها در عین جابجایی نیروهای خود بین سوریه و عراق، پل ارتباطی تروریست‌های داعش در مرزهای عراق و سوریه نیز هستند و با جابجا کردن آنها بین دو کشور به دنبال ادامه بی ثباتی در دو کشور همسایه هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.