درخواست دیپلمات صهیونیست از «جبهه زمتحد» علیه بازگشت به برجام

«مایکل اُرِن» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در ایالات متحده، خواستار تشکیل «جبهه متحد» علیه بازگشت به توافق هسته‌ای ایران شد.

اُرن شامگاه پنجشنبه در یک مصاحبه رادیویی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و دیگر مقام‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی توصیه کرد که اجماع نظر یکپارچه‌ای در مقابل احیای برجام نشان دهند.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، وی در این باره توضیح داد: «باید به واشنگتن بگوییم، اگر برجام را احیا کند، اسرائیل و خاورمیانه را در آستانه جنگ قرار می‌دهید».

این دیپلمات صهیونیست، توافق هسته‌ای ایران را یک «توافق فاجعه» توصیف کرده و مدعی شد: «ایران از طریق برجام به سلاح اتمی می‌رسد و ما در اسرائیل باید تلاش کنیم مانع این اتفاق شویم».

اُرن سپس در اظهاراتی که حاکی از نگرانی او درباره هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران بود، گفت: «اگر این کار را کنیم (ممانعت از پیشرفت هسته‌ای)، ایرانی‌ها و گروه‌های حامی آن ده‌ها هزار فروند راکت و موشک بر سر ما می‌ریزند».

وی سپس با اظهار امیدواری درباره تلاش دولت جدید آمریکا برای انعقاد توافق جدید با ایران به‌جای برجام، افزود: «نظرات ما هم می‌تواند در این توافق جدید لحاظ شود. البته اگر تمایلات و نگرانی‌ها خود را صراحتاََ بیان نکنیم، نمی‌توانیم امیدوار باشیم که ملاحظات ما در نظر گرفته شود».

پیش از این نیز، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن طرح اتهامات و ادعای روی میز بودن گزینه‌های مختلف، گفت اسرائیل هدفی مشخص دارد و آن ممانعت از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای است.

با این حال، «ند پرایس» سخنگوی  با طفره رفتن از اظهار نظر درباره گزارش آژانس اتمی مبنی بر آغاز تولید اورانیوم فلزی در ایران، گفت که واشنگتن فعلا گزینه‌های روی میز برای تعامل با ایران را علنی نمی‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.