ده‌ها مقام سابق جمهوری‌خواه درصدد تشکیل حزب سوم مخالف ترامپ هستند

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته این منابع، در مرحله اولیه مذاکرات جمهوری‌خواهان منتخب سابق، مقامات سابق در دولت‌های جمهوری‌خواه رونالد ریگان، جورج بوش پدر، جورج بوش پسر و ترامپ، سفرای جمهوری‌خواه سابق و استراتژیست‌های جمهوری‌خواه حضور داشتند.

بیش از ۱۲۰ تن از آنها جمعه گذشته در جریان یک ویدئو کنفرانس درباره این گروه جدا شده که بر مبنای یک پلتفورم "محافظه‌کاری اصولی" هدایت می‌شود، از جمله پیروی از قانون اساسی و اجرای قانون مذاکره کردند؛ موضوعاتی که به گفته این مقامات در دوران ریاست جمهوری ترامپ به شدت آسیب دیده‌اند.

این منابع گفتند: برنامه از این قرار است که این گروه نامزدهایی را در برخی رقابت‌ها معرفی می‌کند اما از دیگر نامزدهای راست میانه خواه جمهوری خواه، دموکرات یا مستقل نیز حمایت می‌کند.

در بین شرکت‌کنندگان در این کنفرانس ویدئویی "جان میتنیک" بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا در دولت ترامپ، "چارلی دنت" قانون‌گذار سابق جمهوری‌خواه، "الیزابت نیومن" معاون رئیس دفتر وزارت امنیت داخلی در دولت ترامپ و "مایلز تیلور" یکی دیگر از مقامات سابق امنیت داخلی دولت ترامپ حضور داشتند.

این مذاکرات بر شکاف درون حزبی وسیع به خاطر ادعاهای غلط ترامپ درباره تقلب در انتخابات و حمله مرگبار شش ژانویه به کنگره تاکید داشت. اکثر جمهوری خواهان همچنان به ترامپ وفادار هستند اما برخی دیگر درصدد مسیر جدیدی برای این حزب هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.