فرمان علم‌الهدی برای رژه خودرویی ۲۲ بهمن/ اگر دختر شما خداباور بار آمد هیچ قدرتی نمی‌تواند او را بی‌حجاب و بی‌عفت کند

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: برای ایجاد تقواگرایی در کانون وجودی فرزند در جریان تربیت بایستی فرزندان خود را مرزشناس قرار دهیم و از دوران هفت سالگی به بعد زندگی آنها را مرزبندی کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: محرمات الهی و گناهان باید به عنوان مرز زندگی و خط قرمز برای فرزند شناسانده شود. در مقام مرزشناسی و مرزبندی در جریان زندگی فرزندان و در جریان زندگی روزمره خانواده با مشکلاتی روبرو هستیم و اینک با وجود ماهواره‌ها و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی معاند و آموزش دهنده ناهنجاری این مرزبندی و مرزشناسی سخت‌تر نیز شده است.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: مرزها را برای فرزندان این وسایل ناهنجاری که در دست عزیزان ماست ممکن است سخت کرده باشد و مرزها را بشکند و مرزبندی ما را از میان ببرد. در مقابل آفت بزرگی که امروز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کانون خانواده نفوذ کرده و مرزشکن هستند باید چه کرد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کار کردن روی فکر و عقیده فرزند از شش سالگی آغاز می‌شود بیان کرد: اگر دختر شما خداباور بار آمد هیچ قدرتی نمی‌تواند او را بی‌حجاب و بی‌عفت کرده و چادر از سرش بردارد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با تبریک دهه مبارک فجر اضافه کرد: خاطرات این دهه برای ما و نسل‌های امروز و بعد از این ما آموزش‌دهنده مسیر انقلاب مقدس اسلامی است؛ خاطرات همافران غیور که جریان حاکمیت استکباری را شکستند و محضر امام رسیدند را نیز گرامی می‌داریم.

وی اضافه کرد: امسال آن شور و هیجان همه ساله را در جریان ۲۲ بهمن بخاطر این ویروس منحوس نمی‌توانیم داشته باشیم و به منصه ظهور و بروز برسانیم اما برادران و خواهران انقلاب و پیروزی انقلاب و روز پیروزی انقلاب یک جریان مقدسی است که با همه عواطف دینی مرد و زن شما و فرزندان شما گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: شما که نسل دوم انقلاب هستید به صورت یک کودک راهپیمایی‌های مقارن پیروزی انقلاب را در کنار پدر و مادر بودید؛ این قداست در زندگی خانوادگی و اجتماعی ما با وجود این بیماری نباید از میان برود و باید این قداست در روز ۲۲ بهمن در زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی و اجتماعی ما نقش داشته باشد و قرار شده رژه خودرویی و موتوری جایگزین راهپیمایی شود. ۲۲ بهمن امسال ماشین را زینت کنید و در رژه خودرویی شرکت کنید تا این نیز در خاطره فرزندان شما بماند.

علم‌الهدی بیان کرد: عظمت رژه خودرویی و موتوری امسال با یک شکوه جالب تری جایگزین راهپیمایی همه ساله ۲۲ بهمن خواهد شد و برای اخذ وسایل زینتی اتومبیل نیز می‌توانید به پایگاه‌های بسیج مراجعه کنید.

وی اظهار داشت: امروز در تمام مجامعی که در این ایام به مناسبت دهه فجر تشکیل می‌شود مسئله مهم دستاوردهای انقلاب است؛ برخی جوانان گاهی از اوقات این را یک نقطه تردید می‌دانند. می‌گویند این گرفتاری‌ها و مضیقه‌های معیشتی و مسائلی که در عرصه زندگی ما در ارتباط با مدیریت کشور می‌گذرد آیا اینها دستاورد این انقلاب است؟ انقلابی که بعد از ۴۲ سال مدیریت زندگی اجتماعی ما در این وضعیت قرار داده چطور دنبالش برویم؟ این مسائل در افواه مختلف متداول است و برخی عزیزان ما به عنوان یک شبهه آن را مطرح می‌کنند.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: در این ۴۲ سال جریان زندگی اجتماعی از نظر تعالی و رشد و پیشرفت را همگی باهم ارزیابی و بررسی کنیم. دو جریان امروز در کشور ما به عنوان یک کشور خاص مطرح است؛ یک جریان جریان اقتدار و پیشرفت است؛ امروز در عرصه دانش‌بنیان با تعالی و پیشرفت بالای علمی و فناوری در کشور مقابل هستیم که در تاریخ این کشور این تعالی با این سرعت و پیشرفت با این کیفیت سابقه نداشته و این بستر و جهش انقلابی بوده است.

علم‌الهدی افزود: ما خودمان برای خودمان در این ۴۲ سال تصمیم گرفته‌ایم و در کنار قدرت‌های دیگر زندگی نمی‌کنیم و این تعالی و پیشرفت امروز در کشور ما است. مسئله دومی که با آن روبرو هستیم اقتدار ماست؛ برادران و خواهران روزی را در این مملکت گذراندیم که یک زن مست آمریکایی در خیابان سلطنت آباد سابق تهران پنج جوان را با خودروی خود کشت و وقتی روزنامه‌ها این را نوشتند دستگاه‌های امنیتی به سراغ مدیران ذی‌ربط رفتند و گفتند چرا این کلمه را نوشتید؟ خون پنج جوان هدر رفت. ما در این وضعیت زندگی می‌کنیم و امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که آمریکا از موشک ما می‌ترسد.

وی بیان کرد: پیشرفت‌های فناوری هوافضای ما جهان را مبهوت کرده است و ما امروز در این شرایط از نظر اقتدار زندگی می‌کنیم و در منطقه حرف اول را ما می‌زنیم و ابرقدرتی وجود ندارد که بتواند برخلاف آنچه ما در منطقه تصمیم می‌گیریم حرفی بزند.

امام جمعه مشهدمقدس اذعان کرد: در رزمایش اخیری که ارتش غیور ما و سپاه دلاور ما اجرا کرد هزار پهپاد با آخرین مدل فناوری به فضای آسمان پرتاب شد و در فضا شناور شد که تا ۲۰۰۰ کیلومتر بی‌خطر می‌رود و آنجا عملیات صورت می‌دهد. فرستادن ماهواره به آسمان با سوخت جامد مسئله‌ای است که در دنیا نظیر ندارد. سوخت جامد را اگر در موشک خود توانستیم به کار بگیریم مسلم پیشروی است. دنیای استکبار از این قدرت ما به هراس افتاده است. در حالی که اول این انقلاب یک نارنجک و خمپاره و لوله توپ نداشتیم.

علم‌الهدی اضافه کرد: این پیشرفت علم و اقتدار با مدیریت ولایت و حجت امام زمان و وابستگی نسل ما به جریان جامعه ولایی است. این مدیریت از آن روز تا امروز در جریان ولایت صورت گرفته است. در مقابل هم یک سلسله مشکلات داریم. بالاترین موشک را در تحریم ساختیم اما متاسفانه می‌گویند لوازم یدکی پراید را نمی‌توانیم بسازیم و خودرو هر روز گران می‌شود و وضعیت اقتصادی داریم و مشکل معیشتی.

وی گفت: چطور آنجا مقتدر و عالم و دانش بنیان بودیم و در این عرصه‌ها با این فشار روبرو هستیم. ما یک اصل در این نظام داریم و آن را باید حفظ کنیم و آن اصل مردمسالاری و جمهوریت است که برای ما یک اصل است. مشارکت مردمی کجا است؟ مردم باید در عرصه مشارکت سیاسی نظام باشند. مردم رئیس جمهور و دولت را انتخاب می‌کنند. برای حفظ مردمسالاری این جهت را باید حفظ کنیم که البته هزینه دارد.

علم‌الهدی تصریح کرد: در جریان اجرایی هم مردم دولت را انتخاب می‌کنند و انگیزه و ارزیابی خاصی دارند و این نوسان ایجاد می‌کند و نتیجه نوسان این است که وقتی مدیریت در این خط می‌افتد می‌گویند لوازم یدکی پراید را نمی‌توانید ایجاد کنید اما نتیجه مدیریت یکتاب جریان ولایت ساخت موشکی است که دنیای استکبار از آن می‌ترسد. دنبال مدیر و برنامه‌ریزی بروید که با رهبری زاویه نداشته باشد. بیش از ۶ سال است که مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی فرمان می‌دهد اما به درستی اجرا نشد که اگر اجرا شده بود اکنون هیچکدام از مضیقه‌ها نبود. مشکل تحریم‌ها یک فرافکنی است یعنی این گونه نبوده که وضع ما را این گونه قرار دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.