علم‌الهدی: نمی‌شود بخاطر کرونا همه جا تعطیل شود

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی روز پنجشنبه به نقل از وی در دیدار با سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت خراسان رضوی گزارش داد: متاسفانه شرایط اقتصادی همه استانهای کشور بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا دچار مشکل شده است. 

وی ادامه داد: تصمیمات در خصوص اعمال محدودیتهای مرتبط با کرونا می‌بایست بر اساس شرایط هر استان باشد. نمی‌شود به مردمی که دچار مشکل اقتصادی هستند امر و نهی کنیم و از طرفی هزینه‌های غربالگری را هم خودشان متقبل شوند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر محدودیتها اعمال می‌شوند لااقل هزینه‌های غربالگری زیر پوشش بیمه قرار گیرد. مسوولان بیمه سلامت پیگیر باشید تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری هم سلامت مردم به مخاطره نیافتد و هم وضع اقتصادی آنها بیش از این دچار مشکل نشود.

وی افزود: افزود: می‌توان در مورد غربالگری قویتر عمل کرد زیرا این روزها ابتلاء به ویروس کرونا بیشتر شده که مستلزم همکاری تمام دستگاهها برای مهار آن است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: وضعیت استیصال بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا برای جامعه پیش آمده است. اگر بخواهیم نسبت به گذشته بررسی کنیم با اینکه ویروس گسترش بیشتری پیدا کرده اما نسبت به روش درمان آن آگاهتر شده‌ایم.

وی گفت: بیمه سلامت نقش بسیار مهمی در جامعه دارد و خواهد داشت زیرا اگر همه مردم دارای بیمه سلامت باشند دیگر نگران هزینه‌ها نیستند و فقط به بیمارستان مراجعه می‌کنند تا از بیماری خودشان مطلع و درمان شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در چارچوب فعالیت قرارگاه مواسات که بنا بر دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته، پیشنهاد دادیم غربالگری در حاشیه شهر انجام شود تا مردم مناطق محروم و دچار فقر امکانات بهداشتی زیر پوشش رفته و جلوی گسترش ویروس کرونا گرفته شود.

وی ادامه داد: از مسوولان بیمه سلامت هم می‌خواهم توجه ویژه‌ای به کادر درمان داشته باشند و برای راحتی کار این عزیزان غربالگری گسترده‌ای انجام دهید.

علاوه بر محدویتهایی همچون تعطیلی آرامستانها، توقف فعالیت برخی اصناف، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ناشی از وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی، مدارس هشت شهرستان تربت‌حیدریه، سبزوار، گناباد، کاشمر، نیشابور، درگز، خلیل‌آباد و چناران از ابتدای هفته جاری تاکنون در این استان تعطیل شدند.   

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز هشتم آبان ماه اعلام کرد: بر اساس تصمیم ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و تایید ستاد استانی، تعطیلی مدارس شهرستانهای تربت‌حیدریه، کاشمر، درگز و چناران با هدف کاهش و مهار شیوع و انتقال ویروس کرونا برای هفته آتی تمدید شد.

قاسمعلی خدابنده افزود: بر این اساس حضور فیزیکی دانش‌آموزان شهرستانهای تربت‌حیدریه، کاشمر، درگز ور چناران در مدارس تا روز ۱۵ آبان ماه جاری تمدید و آموزش این دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد و سایر شیوه‌های مجازی از راه‌دور ارائه می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر را در کشورمان گرفته است. 

همچنین تاکنون ۴۶۳ هزار و ۶۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.