عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت لبنان به خبرگزاری رویترز گفت: آزادی هشت لبنانی که در امارات به اتهام تعامل با حزب‌الله بازداشت شده بودند، بعد از اعمال فشارهایی بر ابوظبی صورت گرفت. این افراد که سه‌شنبه وارد بیروت شدند برای حدود چند ماه تا هفت سال در امارات بازداشت بودند و برخی از آن‌ها دوره مجازاتشان تمام شده بود. هیچ گونه اظهاراتی از سوی مقامات امارات درباره آزادی این افراد صادر نشده است.

یک مسؤول لبنانی آگاه اعلام کرد، تمام اتهاماتی که علیه لبنانی‌ها وارد شده درباره ادعاهای تعامل با حزب‌الله به شکل مستقیم یا غیرمستقیم است.

شورای همکاری خلیج فارس مارس ۲۰۱۶ حزب‌الله لبنان را تروریستی خواند.

عباس ابراهیم گفت: در مجموع ۱۵ تن به کشور برمی‌گردند. بازداشتی‌ها در امارات در حال محاکمه هستند.

عباس ابراهیم از سال ۲۰۱۱ که این پست را برعهده گرفت بارها نقش میانجیگر را برای آزادی شهروندان لبنانی یا غیرلبنانی از کشورهایی از جمله سوریه و ایران ایفا کرد. وی حتی به عنوان فرستاده مقامات لبنان به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و واشنگتن و پاریس سفر کرد.

عباس ابراهیم جمعه در مصاحبه با شبکه آمریکایی الحره گفت، پرونده برخی از لبنانی‌های بازداشتی در امارات شاهد گشایشی‌هایی خواهد بود.

وی گفته بود که از حدود دو سال پیش با اماراتی‌ها درحال مذاکره است و به توافق رسیده است.

عباس ابراهیم گفت که تعداد بازداشتی‌ها در امارات ۳۰ تن است که نصف آن‌ها به کشور بازمی‌گردند.

مه ۲۰۱۹ یک دادگاه اماراتی حکم حبس ابد یک لبنانی و ۱۰ سال حبس چند لبنانی دیگر را به اتهام برنامه‌ریزی برای انجام حملات به نفع حزب‌الله صادر کرد. پنج تن نیز در این پرونده تبرئه شدند.

در سال ۲۰۱۵ امارات تصمیم گرفت ۷۰ لبنانی را اخراج کند. قبل از آن نیز ده‌ها لبنانی را به اتهام ارتباط با حزب‌الله از امارات اخراج کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.