آغاز واکسیناسیون کرونا در پاکستان از هفته آینده

منابع رسمی پاکستان روز پنجشنبه اعلام کردند که نظام جدید برای ثبت دریافت کنندگان واکسن کرونا و سنجش افراد تحت اولویت تشکیل شده و همزمان مراکز ویژه‌ای نیز برای واکسیناسیون مشخص شده است.

رئیس ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان اعلام کرد: طرح واکسیناسیون کرونا تا روزهای آینده به اجرا در می‌آید و در اولین مرحله اولویت دریافت واکسن با ماموران سلامت و فعالان حاضر در خط مقدم مبارزه با ویروس کووید-۱۹ شامل ۴۰۰ هزار نفر، می‌باشد.

«اسد عمر» به رسانه‌های پاکستانی گفت: نیروی انسانی برای پیشبرد طرح واکسیناسیون تشکیل و مراحل آموزش نیروها برای تزریق واکسن کرونا نیز به مراحل پایانی نزدیک شده است.

اولین محموله واکسن کرونا قرار است روز شنبه ۱۱ بهمن ماه از چین به پاکستان صادر شود. چین قرار شد ۵۰۰ هزار دوز واکسن را با هدف حسن نیت و به صورت رایگان برای پاکستان تامین کند.

وزارت بهداشت پاکستان طی روزهای اخیر مجوز استفاده اضطراری از ۳ واکسن خارجی ساخت دانشگاه «آکسفورد» انگلیس و شرکت داروسازی بریتانیایی - سوئدی «آسترازنکا»، واکسن «سینوفارم» چین و «اسپوتنیک وی» واکسن روسی کرونا را صادر کرد.

گفته می‌شود روسیه نیز تا آخر هفته آینده محموله واکسن اسپوتنیک وی را به پاکستان ارسال می‌کند.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند ۹۸) تاکنون ۱۱ هزار و ۵۱۴ نفر از مبتلایان جان سپردند. همچنین ۵۳۹ هزار و ۳۸۷ نفر در این کشور تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

دکتر «غزنا خالد» عضو اداره امور مبارزه با ویروس کووید-۱۹ تحت نظارت دولت پاکستان گفت که این کشور برای تامین واکسن مورد نیاز با منابع و شرکت‌های مختلف خارجی در تماس است تا خللی در روند ثبت سفارش و دریافت به موقع واکسن ایجاد نشود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.